منطقه آزاد «شهر فرودگاهی» تاسیس می‌شود


منطقه آزاد «شهر فرودگاهی» تاسیس می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با وزارت راه و شهرسازی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد که بر اساس آن شرکت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تاسیس می‌شود.

منطقه آزاد «شهر فرودگاهی» تاسیس می‌شود
به گزارش پول نیوز، این تفاهم‌نامه که امروز (یکشنبه) در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضای «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «مرتضی بانک» دبیرشورای عالی مناطق آزاد رسید، با هدف تحقق و اجرای سیاست ها و اولویت های دولت تدبیر و امید و به منظور دستیابی به رونق اقتصادی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است.

ایجاد هماهنگی حداکثری وزارت راه و شهرسازی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای تبدیل این مجموعه به ویژه منطقه آزاد شهر فرودگاهی به قطب اول حمل و نقل بار و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه (موضوع ماده ١٦٦ قانون برنامه پنجم توسعه) از اهداف مهم این تفاهمنامه بود.

براساس این تفاهم نامه که بین دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) موظف به تشکیل شرکت منطقه آزاد شهر فرودگاهی شد تا علاوه بر انجام امور منطقه آزاد، ماموریت توسعه منطقه ویژه را نیز برعهده گیرد.

منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به مساحت ١٥٠٠ هکتار به موجب ماده ١٦٦ برنامه پنجم توسعه و در راستای اهداف کلان اقتصاد کشور و تبدیل شدن شهر فرودگاهی به قطب راهبر کارگو و قطب دوم مسافری منطقه، ساخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)