75 درصد ذخایر قیرطبیعی کشور ظرفیت خوبی برای توسعه گیلانغرب است


75 درصد ذخایر قیرطبیعی کشور ظرفیت خوبی برای توسعه گیلانغرب است

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود 75 درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب از ظرفیت‌های مهمی است که به دنبال جذب سرمایه‌گذاران مناسب برای توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال هستیم.

«شهریار حیدری» عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با تمجید از ایثار مردم گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: نام این شهرستان برای ملت ایران و برای مجلس شورای اسلامی آشنا است اما به وسعت نامش مظلوم هم هست.

وی با اشاره به رسمی شدن مرز سومار در هیات دولت اظهارداشت: راه اندازی بازارچه سومار باید در این مسیر باشد و این توجیه کننده ایجاد راه مواصلاتی مناسب برای شهرستان است که با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات مناسبی برای تسریع در احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته کارگروه هایی در وزارتخانه ها با عضویت نمایندگان مجلس تشکیل شده تا مشکلات شهرستان ها بهتر احصا و مورد پیگیری قرار گیرد.

75 درصد ذخایر قیرطبیعی کشور ظرفیت خوبی برای توسعه گیلانغرب است

پیگیری رفع مشکلات شهرداری ها و احقاق حقوق رزمندگان معسر دوران دفاع مقدس و موضوع امهال وام های مناطق زلزله زده از دیگر مواردی بود که شهریار حیدری به آنها اشاره کرد.

او اضافه کرد: برای حل این مشکلات در حال رایزنی با دولت هستیم.

وی همچنین از برنامه ارتقای شعاع مرزی شهرستان گیلانغرب خبرداد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب هم با اشاره به اقدام های دولت در راستای توجه به مناطق کمتر توسعه یافته گفت: تا پایان امسال ۶۱ روستای دهستان های گواور، حومه و دیره از نعمت گاز خانگی برخوردار خواهند شد.

«کوروش محمودیان» افزود: گازرسانی به هشت روستای دهستان ویژنان در بخش شبکه اصلی از ۷۵ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سهم شهرستان گیلانغرب از سامانه گرمسیری ۷۹۱ هکتار است، خواستار افزایش این سهم باتوجه به شرایط و پتانسیل بخش کشاورزی شهرستان از طریق وزارت نیرو شد.
فرماندارگیلانغرب همچنین خواستار لزوم پیگیری نماینده مردم در مجلس در جهت رفع مشکلات زیرساختی شهرستان به ویژه در بخش های آب، برق، نواحی عمرانی سدها، راه های مواصلاتی، شهرک های جدیدالاحداث شهر گیلانغرب، بهداشت و درمان را از طریق سطوح ملی شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...