اجرای طرح حدنگاری در 172 هزار هکتار از اراضی قزوین


اجرای طرح حدنگاری در 172 هزار هکتار از اراضی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح حدنگاری یا کاداستر در 334پلاک و 172 هزار هکتار از اراضی این استان اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح حدنگاری یا کاداستر در ۳۳۴پلاک و ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی این استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در نشست کارگروه کاداستر استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی با یک برنامه‌ریزی بلند مدت باید به سمت مدیریت زراعی حرکت کند زیرا در این طرح هر بهره‌بردار با توجه به میزان اراضی که در اختیار دارد، کشت خواهد کرد.

وی سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان قزوین را ۶۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان شامل یک هزار و ۲۳۲ پلاک استان ثبتی بوده و طرح کاداستر در ۳۳۴ پلاک در دست اجرا است.

خمسه ادامه داد: اعتبارات موردنیاز اجرای این طرح در استان در فاز ملی بوده و برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبارات استانی نیز باعث تأثیرات مثبت در انجام بهتر و سریع‌تر خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح اراضی استان را به ۲۰ فاز تقسیم کرده ایم، افزود: هم اکنون طرح کاداستر در شهرستان‌ البرز به اتمام رسیده و در شهرستان بوئین‌زهرا نیز بیش از ۸۰ درصد آن انجام شده و در شهرستان‌های دیگر نیز اجرای این طرح را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح کاداستر در حدود ۵۰ درصد از اراضی و رفع تداخلات در ۲۷ درصد منطقه استان قزوین انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: هماهنگی و تعامل خوبی بین ثبت اسناد و املاک و جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل