آسمان صاف در تهران


آسمان صاف در تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا دوشنبه 9 تیر، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد:‌ امروز وزش باد شدید در برخی ساعات و گاهی گردو خاک در زابل و استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، یزد، مرکزی، قم و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: ‌امروز و فردا در استان‌های مازندران، خراسان شمالی و گلستان، کاهش نسبی دما داریم و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این مناطق افزایش دما رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در استان مازندران به ویژه شرق مازندران و استان گلستان همچنین بعد از ظهر دوشنبه 9 تیر ماه در برخی نقاط خراسان شمالی، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات خراسان رضوی رگبار باران،‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، زنجان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز پنجشنبه در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حاکم است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه 12 تیر بارش باران گاهی وزش باد در استان‌های ساحلی خزر پیش‌ بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر و آسمانی صاف، گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده در تهران آسمان صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، و این شرایط تا جمعه ادامه دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 32 و 22 درجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: ‌آسمان تهران امروز صاف، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 18 درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بادهای 120 روزه گفت: روز یکشنبه 8 تیر تا دوشنبه، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که موجب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود؛ توصیه می‌شود ‌‌احتیاط در تردد جاده‌ای در دستور کار باشد و و از تردد غیر ضروری و حضور در فضای باز خودداری شود.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه هشتم تیر تا دوشنبه خیزش موقت گرد و خاک در نیمه شرقی و جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان، یزد، خراسان رضوی، نیمه غربی خراسان شمالی، کرمان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود که اثرات آن ‌احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه درختان و احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش