وجود رابطه مستقیم بین تثبیت توده عضلانی با مصرف پروتئین در افراد مسن


وجود رابطه مستقیم بین تثبیت توده عضلانی با مصرف پروتئین در افراد مسن

مصرف روزانه نیم گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن، از تحلیل رفتن عضلات به علت افزایش سن جلوگیری می کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری دانشگاه هاروارد؛ محققان علوم پزشکی در کره جنوبی اعلام کردند مصرف روزانه نیم گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن، از تحلیل رفتن عضلات به علت افزایش سن جلوگیری می کند.

ماکیان، حبوبات، ماهی، تخم مرغ، ماست یونانی و عدس، منابع سرشار پروتئین محسوب می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای تامین میزان مورد نیاز این ماده مغذی، بهره برد.وجود رابطه مستقیم بین تثبیت توده عضلانی با مصرف پروتئین در افراد مسن
محققان کره‌ای در مقاله‌ای در شماره اخیر نشریه مواد مغذی Nutrients اعلام کردند بررسی آن‌ها بر روی ۹۶ مرد و زن سالخورده که بین ۷۰ تا ۸۵ سال داشتند به مدت ۱۲ هفته انجام گرفته و نتایج جالبی داشته است.
محققان دریافتند آن‌هایی که میزان پروتئین مصرفی خود را در حد ۵۴ صدم گرم به ازای هر کیلوگرم وزن، حفظ کرده بودند شاهد تغییرات مثبتی در توده عضلانی خود بودند که این تغییرات، به ویژه در مردان، بازرتر بود.
مطالعات نشان می‌دهد میزان پروتئین مورد نیاز زنان برای حفظ توده عضلانی، بیشتر از مردان است.
مطالعه کوچکی که در نشریه تغذیه بالینی منتشر شده نشان می‌دهد زنان مسن، نزدیک به سی درصد بیشتر از مقادیر ذکر شده در جداول غذایی، به پروتئین نیاز دارند.
پروفسور بلیندا بک استاد دانشگاه گریفیت معتقد است به مرور که سن بالا می‌رود، فقط افزایش توده عضلانی، برای حفظ قوام ماهیچه‌ها کافی نیست بلکه توان حرکت نیز مهم است.
وی در بررسی جدید دریافت زنانی که فعالیت‌هایی همچون پریدن یا دویدن را انجام می‌دهند شاهد افزایش قوای عضلانی و توده استخوانی خواهند بود.
محققان می‌گویند نباید در غذای روزانه، از مصرف منابع پروتئین که ذکر شد، غافل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس