رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز: کرونا تغییر ماهیت می دهد


رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز: کرونا  تغییر ماهیت می دهد

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان اعلام کرد که طبق بررسی ها بیماری کرونا مرتب در حال تغییر ماهیت است.

دکتر حسین کریم شامگاه یکشنبه ایرنا گفت : کرونا دارای علائم و حرکتی غیر قابل پیش بینی بوده و مرتب تغییر ماهیت می دهد، هر زمان با یک شکل بیماری مواجه هستیم ،در ابتدا بیشترین علائم تب بود و بعد از مدتی مشاهده شد که تب در همه افراد نیست، درد عضلانی شدید، بی حسی ، تغییر چشایی و بویایی به علائم افزوده شد و در مراحل پیشرفته به سمت سرفه و تنگی نفس می رفت .

وی ادامه داد: به تدریج علائم دیگری ثبت شد مانند علائم گوارشی شامل تهوع ، دلپیچه، اسهال و استفراغ و اکنون نیز علائم پوستی و چشمی اضافه شده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت : این بیماری با یک سری علائم شروع شد و هربار علائم دیگری به آنها اضافه می شود.

کریم در خصوص وضعیت استان البرز گفت : با اینکه در آغاز موج اول کرویا شیب تند پیدا کرد اما با همکاری خوب مردم این موج کاهش یافت و حتی چند هفته مرگ و میرهای کرونایی در استان متوقف شد اما اکنون حدود ۲ هفته است که میزان شیوع این بیماری به سرعت بالا رفته و نگران کننده می باشد.

وی اظهار داشت : تا قبل از ۲ هفته پیش آمار بستری ها در استان پایین آمد و حدود ۲ بخش به درمان بیماران کرونا اختصاص دادیم ، همه بیمارستان روال عادی کاری داشتندتا وضعیت سفید پیش رفتیم اما به یکباره موج دوم رخ داد و آمار و ارقام نشان می دهد که با شیبی تند در حال افزایش است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اکنون باید موضوع رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد و در ادارات و مکان های تجمعی موضوع پروتکل های اجباری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!