دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در آذربایجان‌غربی


دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کلاهبردار میلیاردی که با ترفند برنده شدن در قرعه کشی کد فعالسازی ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی (بام) افراد هدف را دریافت و پس از ورود به سامانه اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنان می‌کرد، دستگیر شد.

سردار مسعود خرم‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مختلف، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از یک‌سری عملیات سایبری و فنی، محل اختفای متهم که در یکی از شهرستان‌های استان همجوار بود، شناسایی شد و پس از هماهنگی با مراجع قضایی اکیپی از کارشناسان زبده این پلیس اعزام و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد ولی با ارائه مستندات به برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سردار خرم‌نیا بیان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: مردم دقت کنند به هیچ وجه به تماس‌های تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتیب اثر داده نشود و هیچ‌گاه کدهای فعال سازی واصله از طریق پیامک را در اختیار دیگران ندهند.

وی بیان کرد: جهت اطلاع و اطمینان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گیرد و شهروندان به این نکته توجه کنند که اعتماد بی‌جا در فضای مجازی باعث ایجاد ضررهای مادی و معنوی می‌شود.

جرایم سایبری در محیط اینترنتی به وجود می‌آید و مجرمان از شیوه‌های خلاقانه برای ارتکاب جرم استفاده می‌کنند بر همین اساس مردم باید به توصیه‌های انتظامی بیش از پیش توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید