طرح گردشگری و آبزی‌پروری در اندبیل خلخال آغاز شد


طرح گردشگری و آبزی‌پروری در اندبیل خلخال آغاز شد

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری و تولید آبزیان در منطقه نمونه گردشگری اندبیل خلخال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

فرزاد کیسان روز دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه مشترک گردشگری و آبزی‌پروری تفرجگاه اندبیل خلخال افزود: معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان در سال جهش تولید از هر گونه طرح‌های منجر به تولید و اشتغال استان بصورت جدی حمایت می‌کند.

او با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان اردبیل گفت: هر سرمایه‌گذاری تمایل به احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره و نیز پروژه‌ها و مجتمع‌های شاخص گردشگری در استان داشته باشد، تسهیلات و اعتبارات ویژه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی بیان‌کرد:‌ استان اردبیل قابلیت‌های بسیار بالایی در بخش گردشگری داشته و در زمینه توسعه زیرساخت‌های در این حوزه اقدامات شاخصی انجام شده و نیازمند تبلیغ و معرفی هر چه بیشتر این اقدامات و زیرساخت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه تشکل‌های گردشگری همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

کیسان از برنامه‌ریزی برای تحقق شعار اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری کشور خبر داد و گفت:‌ در راستای دستیابی اردبیل به سهم خود در حوزه گردشگری هدف‌گذاری‌های اساسی انجام شده و برنامه‌های مختلفی در دست اجراست تا بتوانیم شاهد تحقق این شعار در موعد مقرر باشیم.

وی اظهارداشت: طرح مشترک گردشگری و آبزی‌پروری اندبیل خلخال شامل برگترین طرح تولید و پرورش ماهیان سردآبی و ۲ طرح بزرگ خدمات گردشگری است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۲ فاز در مدت ۲ سال اجرا می‌شود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال باید به عنوان متولی این طرح در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در امور اداری و عملیات اجرایی این پروژه و همچنین رفع موانع با تمام توان تلاش کند.

کیسان به حل مشکل پروژه هتل آپارتمان در منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله کلور مرکز بخش شاهرود خلخال اشاره کرد و گفت: با واگذاری این پروژه نیمه‌کاره آغاز شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان به شهرداری کلور بر اساس تبصره ۱۹ ماده ۲۷ قانون و همچنین تخصیص پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال اعتبار ، این پروژه توسط شهرداری کلور پس از ۱۲ سال توقف در عملیات اجرایی تکمیل شده و در اختیار توسعه گردشگری منطقه قرار می‌گیرد.
مجید جعفرزاده ، سرمایه‌گذار و مجری طرح گردشگری اندبیل نیز گفت: فاز اول این طرح شامل پروژه بزرگ آبزی‌پروری با پیش‌بینی ایجاد دریاچه مصنوعی برای ماهیگیری با قلاب گردشگران و چند استخر پرورش و تکثیر ماهیان سردابی است.
وی افزود: همچنین احداث اقامتگاه‌های موقت و دایم گردشگران ، فروشگاه صنایع دستی ، آلاچیق ، فضای بازی کودکان ، محل سوارکاری ، رستوران ، موزه ، آبشار مصنوعی ، فضای سبز و سایر امکانات مورد نیاز گردشگران است که با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با پیش‌بینی ایجاد ۲۵ فرصت شغلی پایدار هم‌اکنون در حال اجرا است.
او اظهارداشت: فاز دوم طرح گردشگری اندبیل نیز شامل احداث دهکده توریستی با تمام امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در ۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و ایجاد ۵۰ شغل جدید در سال در آینده راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: علاوه بر استفاده از مصالح بومی و سازگار با طبیعت منطقه برای احداث سازه‌های طرح از انرژی‌های موجود منطقه از جمله انرژی آب ، باد و خورشید برای تامین انرژی مورد نیاز طرح استفاده خواهد شد.
تفرجگاه و چشمه پرآب اندبیل در هفت کیلومتری خلخال و ۶ کیلومتری روستای هدف گردشگری اندبیل خلخال واقع شده و با برخورداری از جنگل‌های درختان نادر قد کوتاه با

گونه‌های مختلف از مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه