توسعه مجموعه گردشگری پل معلق هیر نیازمند حمایت مسئولان است


توسعه مجموعه گردشگری پل معلق هیر نیازمند حمایت مسئولان است

هیر نام شهری است در جنوب شهرستان اردبیل و یکی از شهرستان‌های استان اردبیل در شمال غرب ایران می‌باشد که بدلیل وجود مناظر زیبا و رودخانه‌های نشات گرفته از کوه‌ها و آب و هوای خوش و فرح‌انگیز و وجود باغات میوه از جمله گیلاس و آلبالو به عنوان یکی از مناطق گردشگری کشور و استان است.

"هیر" نام شهری است در جنوب شهرستان اردبیل و یکی از شهرستان‌های استان اردبیل در شمال غرب ایران می‌باشد که بدلیل وجود مناظر زیبا و رودخانه‌های نشات گرفته از کوه‌ها و آب و هوای خوش و فرح‌انگیز و وجود باغات میوه از جمله گیلاس و آلبالو به عنوان یکی از مناطق گردشگری کشور و استان است.

آنچه که شهر هیر را به عنوان باغ‌شهر ایران زمین مستعد حضور گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران کرده است تدارک همه زیرساخت‌ها برای تقویت تحولات اقتصادی است که احداث اولین پل معلق تمام شیشه‌ قوسی شکل جهان با ۲۰۸ متر طول، 5.1 متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع روی رودخانه هیرچایی و افتتاح آن در سال گذشته، این فضا را فراهم کرده تا گردشگران و مسافران بی‌شماری به این خطه سرسبز روی آورند تا از این پل و مجموعه‌های هیجانی گردشگری در این نقطه نظیر زیپ لاین، صخره‌نوردی، بک جامپ و شهربازی هوشمند استفاده کرده و از آن لذت ببرند.

استقبال مردم از این مجموعه گردشگری در کنار همت سازندگان آن و سرمایه‌گذاری مستعد بخش خصوصی در این شهر توانسته شهر هیر را از بن‌بست واقعی در تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خارج کند اما تداوم این شرایط مستلزم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر برای پذیرایی و استقبال از گردشگران و مسافران است که انتظار می‌رود مسئولان و نمایندگان استان به عنوان حامی صنعت گردشگری در استان اردبیل برای تامین اعتبار زیرساختی این مجموعه گردشگری اهتمام مضاعفی داشته باشند تا هرچه سریعتر شاهد رونق گردشگری این منطقه باشیم. آنچه در ذیل می‌آید گفتگوی خبرنگار خبرگزاری ایسنا با سرمایه گذار پل شیشه‌ای و دو نفر از مسئولان شهر هیر در راستای این موضوعات در جریان بازدید خبرنگاران از این مجموعه گردشگری است.

توسعه مجموعه گردشگری پل معلق هیر نیازمند حمایت مسئولان است

راه دسترسی پل ششه‌ای هیر سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار هیر اظهار کرد: مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای خارج از محدوده اما داخل حریم شهرداری هیر است لذا باید شهرداری نسبت به احداث راه دسترسی آن اقدام کند.

رفیع محسنی با بیان اینکه شهرداری با اعتبار اولیه خود نسبت به بازگشایی و خاکبرداری سایت A و B اقدام این مجموعه اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت این مسیر خارج از توان مالی شهرداری است.

وی به قول مساعد استاندار اردبیل برای تامین سه میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه دسترسی به این پل اشاره و تصریح کرد: 2 میلیارد تومان از این مبلغ مصوب شده و با تخصیص آن در کمتر از یک ماه، سایت A با نصب علایم، ایمن‌سازی، زیرسازی و آسفالت انجام خواهد شد.

شهردار هیر افزود: بیست درصد سهم شهرداری در این مجموعه با در نظر گرفتن آورده شامل زمین و صدور مجوزها مدنظر است با این حال امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های زنجیره‌ای، شاهد ایجاد مجموعه های گردشگری نظیر هتل، رستوران و .... باشیم تا سود حاصل از آن نصیب اهالی شود.

محسنی با بیان اینکه میراث فرهنگی نیز 220 میلیون تومان برای بابت بازگشایی و 480 میلیون تومان جهت برق‌رسانی به این مجموعه هزینه کرده است اضافه کرد: بعد از بازگشایی مسیر به شکل کامل و نصب تابلوی ایمن‌سازی و احداث سرعت‌گیرها، سعی‌مان بر این خواهد بود تا با اخذ عوارض ورودی، خدمات شایسته‌تری به گردشگران ارائه کنیم.

افتتاح بازی طناب هیجانی در پل معلق شیشه‌ای هیر

مدیرعامل مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر گفت: به مرور بخش‌های مختلف این مجموعه گردشگری از پل شیشه‌ای گرفته تا زیپ لاین و بازی هیجانی با طناب و ... افتتاح شده و در اختیار گرشگران قرار می‌گیرد.

حسین عباسی‌نیا خاطرنشان کرد: قرار است تا دم در پل معلق برق‌رسانی، آب‌رسانی، گازرسانی به ویژه راه‌های دسترسی مناسب انجام شود تا ما نیز در داخل مجموعه فعالیت‌هایمان را انجام داده و در خدمت گردشگران باشیم.

وی با قدردانی از حمایت مسئولان در یک سال گذشته برای تکمیل این مجموعه تصریح کرد: هرچند بازگشایی مسیر و برخی دیگر از اقدامات شهرداری هیر قابل مشاهده و لمس است اما امیدواریم هرچه سریعتر 3 میلیارد تومان منابع مصوب تامین شود تا اولی‌تر از همه کارها راه دسترسی مناسب با آسفالت و پارکینگ این مجموعه به بهره‌برداری رسیده تا گله‌مندی گردشگران نیز به حداقل برسد.

سرمایه‌گذار پروژه گردشگری هیرلند ادامه داد: نمایندگان اردبیل در مجلس در دوره گذشته حمایت خوبی را از این مجموعه داشتند که فعالیت آنها قابل تحسین است و انتظار داریم نمایندگان فعلی نیز بازدیدی را از این پروژه انجام دهند تا از نزدیک در جریان روند اجرایی این مجموعه گردشگری قرار گیرند.

عباسی‌نیا از افتتاح بازی طناب هیجانی در این مجموعه در قالب 48 بازی متنوع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه با یک میلیارد تومان به عنوان بزرگترین بازی با طناب به شکل هیجانی در ایران افتتاح خواهد شد تا علاقمندان از این فضا استفاده کنند.

توسعه مجموعه گردشگری پل معلق هیر نیازمند حمایت مسئولان است

سرمایه گذاران نیازمند حمایت مسئولان هستند

نائب رئیس شورای شهر هیر گفت: شهر هیر شهر امید و تحول است و با تلاش همه جانبه‌ای که شروع شده امیدواریم اهالی بیش از قبل از این تحولات گردشگری منتفع شوند.

حسن طهماسبی گفت: مسئولان استانی و شهرستانی باید دست ما را در حمایت از سرمایه‌گذاران بگیرند تا در کمتر از یک ماه بتوانیم راه دسترسی مناسب را آماده و سرمایه‌گذار را دلگرم به افزایش فعالیت‌ها و توانمندی‌ها کنیم.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای شهر با تائید فرمانداری به سرعت اجرایی و عملیاتی می‌شود و ما در مجموعه گردشگری پل شیشه‌ای هیر سعی کردیم از چهار مسیر راه دسترسی به این مجموعه فراهم کنیم تا در سایت A و B گردشگران با استفاده از این راه‌های ایمن بتوانند تردد کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...