سخنان تحریک آمیز سفیر آمریکا در لبنان با هدف ایجاد فتنه داخلی


سخنان تحریک آمیز سفیر آمریکا در لبنان با هدف ایجاد فتنه داخلی

مواضع اخیر سفیر آمریکا در لبنان و سخنان تحریک‌آمیز وی علیه حزب الله، در راستای منافع رژیم صهیونیستی است که از هیچ تلاشی برای از بین بردن قدرت لبنان فروگذار نمی‌کند

سخنان تحریک آمیز سفیر آمریکا در لبنان با هدف ایجاد فتنه داخلی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، مواضع اخیر دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان و سخنان تحریک‌آمیز وی علیه حزب الله، در راستای منافع رژیم صهیونیستی است که از هیچ تلاشی برای از بین بردن قدرت لبنان فروگذار نمی‌کند. از ین رو، دولت لبنان باید با گرایش به کشور‌های مشرق زمین، در راستای تقویت اقتصاد خود تلاش کند تا افزایش ارزش دلار را مهار کند.
پایگاه اینترنتی البناء در مقاله‌ای به قلم معن حمیه مدیر اطلاع رسانی حزب ملی اجتماعی سوریه با اشاره به این مطلب نوشت: سیاست‌های آمریکا در قبال لبنان به وضوح نشان دهنده اهداف آن علیه منافع کشور و مردم لبنان است. این موضوع از تحریم‌های اقتصادی و مواضع برخی مسئولان آمریکایی و همچنین مواضع دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان مشخص می‌شود که گفت آمریکا اعتراض‌های جدی به دولت لبنان دارد. وی حزب الله را مسئول وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی این کشور دانست. بسیاری این سخنان را به منزله دخالت آشکار در مسائل لبنان و تحریک برای ایجاد فتنه داخلی دانستند؛ به طوری که آمریکا از طریق ایجاد هرج و مرج، به دنبال کشیده شدن شرایط کشور به سمت فتنه داخلی است.
مشخص است که سفیر آمریکا به خوبی نقش واگذار شده به خود را ایفا می‌کند. سخنان وی طی چند روز گذشته با مواضع دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک تفاوتی ندارد. این سخنان برملاکننده واقعیت مواضع رسمی، رویکرد و اهداف سیاست‌های آمریکا در قبال لبنان بود.
نکته قابل توجه در اظهارات سفیر آمریکا در لبنان این است که وی بار دیگر گفت واشنگتن همچنان دولت لبنان را براساس حمایت آن از حزب الله، ارزیابی می‌کند. این بدان معناست که آمریکا جنگ اقتصادی خود علیه لبنان را به دست برداشتن این کشور از منابع قدرت خود، مرتبط می‌کند.
کسانی که از اهداف سیاست‌های آمریکا در قبال لبنان آگاه هستند، می‌دانند که مواضع شیا و دیگر مسئولان آمریکایی در راستای منافع رژیم صهیونیستی است که مقاومت را به منزله تهدیدی برای طرح‌های اشغالگرانه و توسعه طلبانه خود می‌داند و از هیچ تلاشی برای از بین بردن قدرت لبنان که در برابر این رژیم بازدارندگی ایجاد کرد، فروگذار نمی‌کند.
از سوی دیگر، تنفر شدید ملی در مخالفت با مواضع آمریکا به این سبب نیست که سفیر آمرکا با وقاحت، به اقدام علیه مقاومت تحریک کرد؛ بلکه به این علت است که خط قرمز ملی را زیر پا گذاشت که به منزله آسیب وارد کردن به وحدت ملی و تهدیدی برای صلح داخلی است.
کسانی که مطالبات واقعی داشتند، اقدامات برهم زننده امنیت و تهدید کننده صلح داخلی را محکوم کردند. از سوی دیگر، حکومت موسسات و دستگاه‌های نظامی، امنیتی و قضائی خود را برای مقابله با آن‌ها بسیج کرد و رئیس جمهور این کشور خواستار برگزاری ”نشست ملی“ در کاخ بعبدا برای تقویت وحدت ملی و حمایت از صلح داخلی شد. به رغم این موضوع، سفیر آمریکا ترجیح داد بر ساز فتنه انگیزی بنوازد. همین موضوع سؤالاتی درباره علت اقدام برخی گروه‌های مرتبط با آمریکا در تحریم این نشست مطرح می‌کند.
نباید از کنار مواضع تحریک آمیز و فتنه جویانه سفیر آمریکا که به وحدت ملی آسیب وارد می‌کند، گذشت. اگر حکم قاضی در «صور» برای اقدام علیه سفیر آمریکا کافی نباشد، حکومت لبنان باید در این شرایط حساس در این باره اقدام کند و وی را به احترام گذاشتن به قوانین بین المللی درباره فعالیت دیپلماتیک ملزم کند؛ به طوری که این اقدام به منزله ارسال پیامی برای آمریکا باشد که وزارت خارجه آن به سرعت مواضع تحریک آمیز علیه مقاومت و دولت لبنان اتخاذ کرد.
با توجه به اظهارات سفیر آمریکا، به دولت لبنان اطلاع داده شد که همچنان تحت ارزیابی آمریکا قرار گرفته است و باید این اطلاع رسانی را به منزله مقدمه‌ای برای تصمیمی که صندوق بین المللی پول اتخاذ خواهد کرد، بداند. ازین رو، دولت لبنان باید برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی، به سرعت اقداماتی اتخاذ کند تا افزایش ارزش دلار آمریکا را مهار و برای تقویت روابط خود با سوریه و کشور‌های شرق، اقدامات مناسب اتخاذ کند و به سمت شرق گرایش داشته باشد. این همان گزینه‌ای است که آمریکا با آن مخالفت می‌کند، زیرا می‌داند که این اقدام خیر و شکوفایی برای لبنان به دنبال خواهد داشت.
آنچه سفیر آمریکا فاش کرد، باید به منزله انگیزه‌ای برای دولت لبنان به منظور اتخاذ گزینه‌های اقتصادی باشد که منافع کشور و مردم لبنان را تأمین کند تا لبنان بخشی از تحریم سوریه و همچنین شریک معامله قرن برای از بین بردن آرمان فلسطین نباشد.
آمریکا که نگذاشت یکی از شهروندان آن نفس بکشد و وی را کشت، به گرسنگی احتمالی مردم لبنان اهمیتی نخواهد داد... البته مردم لبنان هرگز گرسنه نخواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید