قاچاق تهدیدی جدی برای صنعت نوشت افزار داخلی شده است


قاچاق تهدیدی جدی برای صنعت نوشت افزار داخلی شده است

تهران- ایرنا- دبیر کانون تولید کنندگان نوشت‌افزار و لوازم التحریر ایران با بیان اینکه قاچاق لوازم التحریر بی‌کیفیت تهدیدی جدی برای تولیدات داخلی است افزود: قاچاق نوشت افزار بسیار زیاد است و محصولات بی‌کیفیت به کشور وارد می‌شود.

علی برخورداری روز دوشنبه در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: موضوع قاچاق کالا را با دستگاه‌های نظارتی و دیگر ارگان‌های مربوطه طرح کرده ایم و انتظار داریم که این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نظارت در این حوزه بیشتر شود.

وی گفت:بسیاری از موارد اصلی نوشت افزار در داخل کشور در حال تولید است و تولیدکنندگان داخلی امروزه بیش از ۶٠ درصد از نیاز جامعه را برطرف می‌کنند این در حالی است که در سنوات گذشته نهایت تولیدات این محصولات ۲۰ درصد در سال بود.

وی ادامه داد: بسیاری از خانوارهای ایرانی به اجناس ساخت داخل اعتماد ندارند بنابراین تولید کنندگان نیز باید با بالا بردن کیفیت محصولات خود این اعتماد را در بین خانواده‌ها نهادینه کنند.

برخورداری افزود: محصولی مانند مداد در داخل کشور در حال تولید است اما بنا به شرایط آب و هوایی ایران، تولید کننده مجبور است که چوب و مغز مشکی مداد را از کشورهایی مانند اندونزی و چین وارد کنند.

وی افزود: هدف نهایی سیاستگذاری وزارت صمت در بخش نوشت افزار بحث صادرات است و این وزارتخانه در تلاش است محصولاتی مانند «مداد و خودکار» را برای صادرات به کشورهای همسایه و ارز آوری به داخل کشور در دستور کار قرار دهد.

معاون امور نمایشگاهی و عضو هیات مدیره شهرآفتاب نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار در شهر آفتاب گفت: مجموعه شهر آفتاب اگر چه به لحاظ اجرایی و به خاطر شیوع بیماری کرونا کاری انجام نداده، اما به لحاظ ساختاری در این شرایط خاص کارهای خوبی انجام داده است.

کامبیز معتمد وزیری ادامه داد: عوامل نمایشگاه بین‌المللی تهران«بزرگراه چمران» باید این نمایشگاه را به شهرداری پایتخت تحویل دهند و بحث انتقال آن به شهرآفتاب موضوعی نیست که به چشم امتیازگیری یا امتیاز دادن به آن نگاه کنیم و برای برگزاری آن باید شرایط استاندارد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه وجود ایستگاه اختصاصی مترو در شهرآفتاب یکی از عوامل برتری این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه چمران است اظهار داشت: بحث جابجایی آسان و سریع بازدیدکنندگان از نمایشگاه یکی از اهداف اصلی انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهرآفتاب است.

عضو هیات مدیره شهرآفتاب ادامه داد: وجود سالن‌ها با سقف بزرگ و نداشتن ستون برای ایجاد فضای بیشتر، وجود مین‌هال و سالن ورودی برای برگزاری نشست‌های تخصصی بین غرفه داران و بازدیدکنندگان از دیگر مزیت‌های شهر آفتاب نسبت به نمایشگاه چمران است.

معتمد وزیری گفت: در سال جاری یک نوع مدلِ مشارکتی برای مجریانی که قصد اجاره غرفه در شهرآفتاب را دارند در نظر گرفته‌ایم که در این طرح اگر مجری برای ورود علاقه‌مند باشد از رابطه اجاره دادن سالن به غرفه‌دار خارج و با وی وارد مشارکت می‌شویم و ما در مجموعه شهرآفتاب عهده‌دار برگزاری نمایشگاه هستیم.

مجید اکبری مدیر برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: نمایشگاه امسال چالش انگیز بوده به خاطر استقبال خوب مردم از نمایشگاه نسبت به سال گذشته رشد ٢٠ درصدی داشته‌ایم و تعدادی از شرکت‌ها بنا به شرایط بیماری کرونا نتوانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند اما نمایشگاه همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته چه برای شرکت کننده‌ها و چه بازدید کننده‌ها و تمام کسانی که در نمایشگاه کار می‌کنند زمینه‌های بهداشتی را با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا پیاده کرده‌ایم.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و لوازم مهندسی از ۱۴ الی ۱۷ مرداد سالجاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب تهران و کنار عوارضی آزاد راه تهران-قم و در مجاورت حرم مطهر روح‌الله خمینی، و در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد واقع شده‌است، مساحت کل نمایشگاه حدود ۱۳۸ هکتار است و این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران–قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات