شهردار اراک قبول کند با شورا لجبازی کرد


شهردار اراک قبول کند با شورا لجبازی کرد

یک عضو شورای شهر اراک گفت: شهردار قبول کند در موضوع پروژه 55 متری با شورا لجبازی کرد.

علی جعفر محصولی دوشنبه نهم تیرماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به پافشاری شهردار برای اجرای کار بدون مجوز، اظهار کرد: کافی بود شهردار در زمانی که مخالفت شورا در اجرای پروژه ۵۵ متری را می دید از کار دست می کشید تا این حجم کش و قوس پیش نمی آمد.

وی با تاکید بر اینکه شهردار باید شوراباور باشد، گفت: شهردار اول شهردار شورا و سپس شهردار مردم است، قرار بر این نبود که کار خود را در پیش بگیرد.

محصولی تصریح کرد: نباید در کلنگ زنی یک پروژه غیرقانونی نماینده ولی فقیه در استان دعوت می شد، این امر اشتباه شهردار بود و حتی نباید نام سردار اسلام را بدون مجوز و هماهنگی برای این پروژه انتخاب می کرد.

وی گفت: شخصا با استفاده از واژه استیضاح راضی نیستم، اما شهردار باید قبول کند که با شورا لجبازی کرد و این امر فقط به مردم لطمه می زند در حالی که می توانست تعامل داشته باشد، ولی به جای حل مشکلات به دلیل عدم همکاری موضوع تذکر و طرح سوال از شهردار مطرح شده است.

در این جلسه سعید نادری دیگر عضو شورای شهر اراک با طرح این سوال که کدامیک از پروژه های اجرا شده در شهر اراک دارای پیوست های کامل ترافیکی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... بوده است؟ گفت: اگر موافق اجرای یک پروژه نیستیم اعلام شود، چرا موضوع را پیچیده می کنید و موضوع پیوست مطرح می شود.

وی افزود: اگر پروژه ها پیوست داشت که اوضاع شهر اراک این چنین نبود و پروژه ها به اهداف خود می رسیدند.

نادری با اشاره به وضعیت پل شریعتی گفت: کافی است از ساعت ۶ عصر تا ۹ شب بازدید از این منطقه داشته باشید که در پایین پل چه ترافیک سنگینی ایجاد می شود و معدود خودروها از روی پل عبور می کنند، تعجب می کنم که امروز برخی از اعضا صحبت از پیوست های مختلف برای اجرای پروژه ها به میان می آوردند.

وی تصریح کرد: اگر فردی با اجرای پروژه که در طرح تفصیلی آمده، مخالف است و اعلام می کند که پروژه ها حذف شده است رسما و مکتوب اعلام کند و نیازی نیست که پای رسانه ها به موضوعات باز شود مگر ما طبق مطالب رسانه ها کار می کنیم؟

نادری با بیان اینکه کارها از روال قانونی خارجی شده است، گفت: اگر روال این چنین ادامه یابد در آینده با یک سری پروژه های پراکنده و بی ثمر مانند پل شریعتی روبرو خواهیم بود، شورا باید یک قدم از شهرداری جلوتر باشد و روی پروژه ها نگاه کارشناسی داشته باشد در حالی که تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است.

این عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: شورا اعلام کرد که شهرداری برآورد مالی پروژه ۵۵ متری را انجام دهد اگر در اولویت نبوده است چطور به دنبال برآورد مالی بوده است؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل