مشکلات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری بررسی شد


مشکلات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری بررسی شد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان قرآنی تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بررسی مشکلات این اتحادیه خبر داد.

مشکلات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری بررسی شد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به جلسه مشترک اعضای این اتحادیه با رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول اداره قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد مشکلات اتحادیه به سمع و نظر حاضران رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه معضل کرونا رکود قابل توجهی را بر روند کار موسسات و مراکز قرآنی تحمیل کرده است، تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام آمادگی کردند که اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان را با تمام قوا حمایت و کمک کنند.

صدقی تصریح کرد: از زمان بازگشایی مؤسسات و مراکز قرآنی بر اساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلاس‌های آموزش قرآن با تعداد اندک قرآن‌آموزان تشکیل می‌شود، محدودیت فضای کلاس‌ها و لزوم رعایت فاصله‌گذاری ایجاب می‌کند که کلاس‌ها حداکثر با ۱۰ قرآن‌آموز تشکیل شوند.

وی در خصوص مصوبات این جلسه، بیان کرد: این جلسات مشترک و سازنده ادامه دارد و مقرر شد در صورت فعال و پویا بودن اتحادیه، مکان مناسبی در اختیار این مجموعه قرار گیرد و حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل این اتحادیه در حال حاضر لزوم تعیین تکلیف اعتبارات است، گفت: اعتبارات قرآنی تا زمان برگزاری مجمع عمومی مشترک دو اتحادیه که زمان آن به مردادماه موکول شده است، تخصیص نمی‌یابد.

صدقی با اشاره به مشکلات موجود در برگزاری این مجمع به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: متأسفانه برگزاری این مجمع در تهران با حضور ۶۰۰ نفر از سراسر کشور، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و قطعیت آن به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد که با توجه به شرایط باید تصمیم‌گیری شود.

تشکیل مجمع عمومی اتحادیه‌ها در هاله‌ای از ابهام

وی با بیان اینکه در صورت قطعی شدن تشکیل مجمع عمومی مشترک دو اتحادیه، ۸ نفر از استان در این مجمع حاضر خواهند شد، تصریح کرد: این هشت نفر متشکل از چهار نماینده از اتحادیه مؤسسات قرآنی و چهار نماینده از اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان است که امیدواریم اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور در این مجمع مشخص شود و شاهد بهبود اوضاع باشیم.

صدقی در خصوص راهکارهای ارائه شده برای تشکیل مجمع عمومی مشترک دو اتحادیه در شرایط کرونایی، بیان کرد: تمام راهکارهایی که ارائه شده است امکان اجرایی شدن ندارند چرا که قانون اجازه نمی‌دهد. به عنوان نمونه پیشنهاد شد که مجمع با تعداد کمتری از اعضا یا به صورت مجازی تشکیل شود که این موارد نیازمند مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح است.

وی تاکید کرد: البته راهکارها و رایزنی‌هایی در دست بررسی و اقدام است که در صورت عدم موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تشکیل مجمع عمومی مشترک دو اتحادیه در تهران، این راهکارها اجرایی خواهد شد که در صورت لزوم در زمان مناسب مطرح می‌شود.

صدقی با یادآوری اینکه ۶۰۰ عضو حاضر در مجمع عمومی مشترک دو اتحادیه، نماینده بیش از ۵ هزار عضو در سراسر کشور هستند، گفت: به دلیل محدودیت اعتبارات و امکانات، مجمع عمومی با یک هشتم جمعیت برگزار می‌شود که البته با توجه به شرایط موجود باید منتظر نظر نهایی ستاد کرونا برای تشکیل یا عدم تشکیل مجمع باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی