2 هزار و 300 تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد


2 هزار و 300 تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد

دزفول- ایرنا- معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به مشکلات گوجه کاران این شهرستان گفت: 2 هزار و 300 تن محصول گوجه با همکاری اداره تعاون روستایی از کشاورزان شهرستان دزفول خریداری شد.

سید حمید پورغفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان گوجه کار دزفول سال گذشته به علت پایین بودن نرخ محصول با مشکلات زیادی روبرو شدند زیرا این شهرستان جزو شهرستان‌های درخواست کننده یارانه حمایتی نبود.
وی اظهارداشت: امسال با پیگیری‌های انجام شده از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی موفق شدیم از تاریخ ۳۱ خردادماه با ۲ کارخانه رب گوجه فرنگی قرارداد ببندیم.
پورغفاری افزود: تعاون روستایی دزفول با کارخانه‌های سالند و دز سرما قرارداد بسته و مقرر شده به ازای هر کیلوگرم گوجه، چهار هزار ریال به عنوان یارانه کشاورز پرداخت کند.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت: علاوه براین، بابت خرید هرکیلوگرم گوجه از کشاورز بین ۶ هزار ریال تا قیمت‌های بالاتر براساس کیفیت محصول به کشاورز پرداخت شود.
وی افزود: با توجه به اینکه محصولات کشاورزان شهرستان‌های دزفول، شوش، گتوند، اندیمشک و شوشتر نیز به این ۲ کارخانه وارد می‌شد با ازدحام کشاورزان مواجه شدند که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد خرید توسط این کارخانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.
پورغفاری بیان کرد: با خراب شدن دستگاه یکی از این کارخانه‌ها گوجه‌های برخی کشاورزان فاسد شد ولی کارخانه موردنظر هزینه محصولات فاسد را به کشاورزان پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه رب گوجه‌های تولید این ۲ کارخانه در سردخانه اکسین دز ذخیره می‌شود، افزود: تاکنون ۲هزار و ۳۰۰ تن محصول گوجه با نرخ هر کیلوگرم چهار هزار ریال از کشاورزان دزفول خریداری و پیش بینی می‌شود هفت هزار تن خریداری شود.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول به معطلی کشاورزان هنگام خرید محصول گوجه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مصوب شد کارخانه داران نهار، شام و اتاق استراحت برای رانندگان تدارک ببینند تا هنگام فروش محصول با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: سال گذشته که برای خرید گوجه یارانه‌ای در نظر گرفته نشده بود و محصول با قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار ریال از کشاورز خریداری می‌شد رب گوجه تولیدی قیمت بالایی داشت و به علت نداشتن مشتری کارخانه داران را متضرر کرد.
پورغفاری اظهارداشت: به دنبال گرفتن یارانه برای دیگر محصولات تولیدی دزفول نیز هستیم که با توجه به اینکه سردخانه‌های دزفول پاسخگوی ذخیره حجم بالا را ندارند در تلاشیم مجوز راه اندازی سردخانه ۲۰۰ هزار تنی در دزفول را اخذ کنیم که سرمایه گذار آن نیز موجود است.
وی افزود: راه اندازی این سردخانه علاوه بر رفع مشکل ذخیره سازی محصولات کشاورزی و خرید یارانه‌ای باعث اشتغالزایی می‌شود.

افزون بر یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی دزفول به کشت گوجه اختصاص دارد.

سالانه بیش از ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور