افزایش کلاهبرداری با هک شبکه‌های اجتماعی در همدان


افزایش کلاهبرداری با هک شبکه‌های اجتماعی در همدان

همدان- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: کلاهبرداری از شهروندان با هک شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیام درخواست کمک مالی در این استان رو به افزایش است.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از دریافت شکوائیه ای مبنی بر کلاهبرداری میلیونی از یک شهروند با هک حساب اینستاگرامی موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طبق گفته شاکی چندی پیش پیامی از طرف یکی از دوستانم در شبکه اجتماعی اینستاگرامی دریافت کرده که وی با اعلام یک شماره حساب درخواست کمک مالی واریز سه میلیون تومان به این حساب کرده بود.

رییس پلیس فتا استان همدان افزود: پس از پیگیری این موضوع از طریق دوستم و ابراز بی اطلاعی وی متوجه شدم که حساب او حک شده و پول به حساب یک فرد کلاهبردار واریز شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد اظهار داشت: یکی از شیوهای کلاهبرداری مالی، هک اکانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف است و در این شیوه فرد کلاهبردار با نفوذ و دسترسی غیرمجاز به اپلیکیشن و دسترسی

به ‌حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، با ارسال پیامی مبنی بر درخواست کمک مالی و قرار گرفتن در شرایط حاد به مخاطبان اکانت هک شده از آنان می‌خواهد مبلغی پول به‌ حساب وی انتقال دهند.

وی اضافه کرد: شهروندان در بیشتر مواقع به دلیل اعتقادات و نیت خاص خود بی درنگ مبالغ درخواستی را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده با این باور که در حال کمک به دوست خود هستند.

رییس پلیس فتا استان همدان گفت: با توجه به اینکه احتمال جعل هویت در فضای مجازی و دسترسی به اکانت‌های کاربران وجود دارد از شهروندان درخواست می شود در صورت دریافت پیام کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان، ابتدا اقدام به برقراری تماس با آنها کرده و اطمینان حاصل ‌کنند که مبلغ خواسته‌شده از سوی دوستشان است.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: چنانچه این پیام از سوی دوستی ارسال نشده باشد در صورت تماس تلفنی، وی می‌تواند به دیگر دوستان و آشنایان خود خبر بدهد تا با نام او به حساب مجرم سایبری وجهی واریز نشود.

وی خواستار ارتقای امنیت شبکه اجتماعی از سوی کاربران فضای مجازی با فعال کردن رمز دوم در بخش حریم خصوصی شد و اظهار داشت: باید با حفاظت از اطلاعات حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر خود، دوستان و آشنایان را نیز از قرار گرفتن در دام کلاهبرداران مصون نگه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند