کمترین نسبت جرم در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد


کمترین نسبت جرم در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

زاهدان- ایرنا- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این استان برخلاف تصور اذهان عمومی دارای کمترین آمار جرم به نسبت جمعیت در کشور یعنی رتبه 31 را دارد.

محمدعلی حمیدیان روز سه‌شنبه در نشست شورای پیشگیری از جرم سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان همچنین در ۱۰ جرم پرتکرار در کشور در هشت جرم در رده آخر قرار دارد.

وی گفت: در سه ماهه سالجاری شاهد کاهش سرقت‌ها در سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تعداد این جرائم از سه هزار و ۸۰۴ مورد سال گذشته در این مدت با کاهش ۱۳ درصدی به سه هزار و ۳۰۲ فقره رسید.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در زمینه رفع تصرف نیز شاهد دستاوردهای خوبی در استان بودیم به طوریکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار رفع تصرف شد.

حمیدیان ادامه داد: همچنین در سه ماهه سالجاری با اقدامات مطلوب انجام شده شاهد رفع تصرف ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان بودیم.

وی با توجه به کمبود حدود ۲۶۰ نفر در یگان حفاظت از منابع طبیعی سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت‌ها در جذب نیرو مورد نیاز این بخش تاکید کرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در کاهش جرائم گفت: مهمترین اقدامات اداره پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی این نهاد برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خشونت، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی ویژه نهادهای مذهبی، ارتقا، پشتیبانی و بهره‌برداری از سامانه سجام بوده به طوریکه تاکنون بیش‌از سه هزار نفر از دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم در این سامانه جذب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد گفت: پیشگیری از وقوع جرم مستلزم مشارکت همه نهادها، دستگاه ها و مردم است و بدون آن اهداف ترسیم شده در این حوزه عملا تحقق نمی‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)