درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با دوج چلنجر دیمن


درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با دوج چلنجر دیمن

بدون شک شورلت کوروت C8 خودروی بسیار سریعی است و از زمان عرضه به بازار بارها توانسته در آزمایش‌های مختلف شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را زیر 2.9 ثانیه ثبت کند. بااین‌حال آیا کوروت C8 به‌اندازهٔ کافی سریع هست تا بتواند ماسل کاری که فقط برای پیروزی در مسابقات درگ طراحی شده را … The post درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با دوج چلنجر دیمن appeared first on...

بدون شک شورلت کوروت C8 خودروی بسیار سریعی است و از زمان عرضه به بازار بارها توانسته در آزمایش‌های مختلف شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را زیر ۲.۹ ثانیه ثبت کند. بااین‌حال آیا کوروت C8 به‌اندازهٔ کافی سریع هست تا بتواند ماسل کاری که فقط برای پیروزی در مسابقات درگ طراحی شده را شکست دهد؟ منظور ما دوج چلنجر دیمن است و حالا برای فهمیدن پاسخ این سؤال این دو ساختهٔ فوق‌العادهٔ آمریکا در برابر هم قرار گرفته‌اند.

درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با دوج چلنجر دیمن

اما پیش از تماشای ویدئو بهتر است ابتدا مروری بر اعداد دو خودرو داشته باشیم. در سینهٔ دیمن یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که به لطف سوپرشارژر ۲.۷ لیتری خود، در صورت استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰، حداکثر ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته در این ویدئو چلنجر دیمن از بنزین اکتان ۹۴ استفاده می‌کند و بنابراین پیشرانهٔ آن ۸۰۸ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما بااین‌حال این قوچ وحشی دوج هنوز هم بسیار قوی‌تر از کوروت است زیرا پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی C8 تنها ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما باید توجه داشت که راز شتاب باورنکردنی کوروت C8 در طراحی هوشمندانه و گیربکس دوکلاچهٔ آن نهفته است.

درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با دوج چلنجر دیمن

درهرحال بدیهی است که دیمن در این درگ از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است اما باید توجه داشت که کوروت هم با حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، بسیار سبک‌تر است؛ بنابراین با همهٔ این‌ها فکر می‌کنید در این درگ کوروت C8 پیروز خواهد شد یا چلنجر دیمن؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است خودتان ویدئوی زیر را مشاهده کنید اما فقط این را بگوییم که در این ویدئو دو مسابقه شامل یک درگ ایستاده و یک درگ رولینگ برگزار می‌شود که نتیجهٔ آن‌ها باهم متفاوت است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند