پیکر شهید «نسیم افغانی» در حرم امام رضا(ع) آرام گرفت + عکس


پیکر شهید «نسیم افغانی» در حرم امام رضا(ع) آرام گرفت + عکس

پیکر شهید «نسیم افغانی» از شهدای افغان سال‌های دفاع مقدس توسط خادمان حرم مطهر رضوی در جوار مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، پیکر شهید «نسیم افغانی» با حضور جمعی از خادمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امروز، 10 تیرماه در حجره ۱۷۰ صحن آزادی در جوار بارگاه منور آستان مقدس رضوی آرام گرفت.

پیکر پاک این شهید والامقام از اتباع کشور افغانستان، فرزند میرزامحمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG۵۱۹_۳۹۶، اعزامی از لشکر پنج نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک(فکه) تفحص و شناسایی شده است.

در مورد شهید افغانی نوشته‌اند، شهید نسیم، انسانی دارای چارچوب‌های محکم اعتقادی بود و به‌ عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت.

رضا موفق از همرزمان شهید، دراین باره گفته‌ است: بنده با این شهید چهار ماه کامل تا فروردین سال ۶۲ در گردان سیف‌الله در یک سنگر بودیم و در نهایت کنار من شهید شد. او داستان‌های زندگی خود و نحوه شهادت خانواده‌اش توسط شوروی را برایم تعریف می‌کرد، لذا طبق تعریف خودش خواهر، برادر و پدر مادرش را از دست داده‌ بود.

وی افزود: این شهید پس از شهادت خانواده‌اش در سال ۵۷ به ایران می‌آید و با شروع جنگ به جبهه‌ها می‌رود، لذا، انسانی ترسو نبود و با اعتقاد و باور‌های عمیق در مقابل دشمنان ایران حضور داشت.

موفق با اشاره به اینکه شهید نسیم افغانی پیش از شهادتش در عملیات‌های دیگری مانند محرم حضور داشت، بیان کرد: در نهایت در عملیات والفجر یک در یک سنگر بودیم و در شب عملیات خمپاره به سنگر خورد و بنده مجروح شدم، اما نسیم شهادت را به‌دست آورد، ولی پیکرش در آنجا ماند، زیرا مجبور شدیم روز بعد محور را تخلیه کنیم.

هم‌رزم شهید نسیم افغانی زمان دقیق شهادت او را ۲۲ فروردین سال ۶۱ بیان کرد و گفت: خاطرات شهید نسیم افغانی فراموش نشدنی است. با انتشار خبر پیدا شدن پیکر این شهید، مادرم با من تماس گرفت و گفت شهیدی که همواره خاطراتش را برایمان تعریف می‌کردی، پیدا شده است.

موفق دیگر ویژگی بارز شهید نسیم را پابرهنه بودن او دانست و بیان کرد: شهید نسیم افغانی همیشه پابرهنه بود؛ در عملیات‌ها و مانور‌ها پوتین به پا نمی‌کرد و سعی داشت بدون کفش رزم کند که این نشان از سخت‌کوشی و تلاش او داشت.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟