حذف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف در بسته‌بندی‌های ارسالی آمازون به هند


حذف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف در بسته‌بندی‌های ارسالی آمازون به هند

رسانه کلیک – سال گذشته میلادی شرکت آمازون اعلام  کرده بود که قصد دارد مصرف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف را در بسته‌بندی‌های فروش خود در هند حذف کند. خوشبختانه امروز این قول آمازون به حقیقت پیوست. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع مختلف، آمازون در بسته‌بندی کالاهای خود که به هند می‌فرستد به […] نوشته حذف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف در...

رسانه کلیک – سال گذشته میلادی شرکت آمازون اعلام کرده بود که قصد دارد مصرف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف را در بسته‌بندی‌های فروش خود در هند حذف کند. خوشبختانه امروز این قول آمازون به حقیقت پیوست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع مختلف، آمازون در بسته‌بندی کالاهای خود که به هند می‌فرستد به جای قرار استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار بالشتک‌های حبابدار در بسته‌بندی کالا قرار می‌دهد. علاوه بر این به جای بسته‌بندی جعبه کالا با استفاده از نواز چسب‌های پلاستیکی از چسب‌های کاغذی استفاده می‌کند.

ماه سپتامبر گذشته، آمازون اعلام کرده بود که از کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف برای مرسولاتی که به کشور هند ارسال می‌کند استفاده نخواهد کرد و خوشبختانه امروز که اول ماه جولای سال 2020 است این وعده خود را محقق کرد. هند در حال حاضر در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از آلودگی هوا است و آمازون این کار را برای کمک به این کشور برای مقابله با آلودگی هوا و محیط زیست انجام داده است. در حال حاضر هند با جمعیتی در حدود 1و3 میلیارد نفر هنوز فاقد یک سیستم مناسب برای مدیریت بازیافت‌های پلاستیکی است و این امر باعث شده است تا نخست وزیر این کشور نارندرا مودی از شهروندان خود بخواهد تا مصرف پلاستیک را تا جای ممکن حذف کنند.

این تصمیم آمازون می‌تواند کمک بزرگی برای رسیدن کشور هند به هدف خود در حذف استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و مبارزه با آلودگی هوا و محیط زیست در این کشور باشد. در سال‌های اخیر ما شاهد تلاش‌های آمازون برای سرمایه‌گذاری در پرو‌ژه‌های مربوط به انرژی پاک، راه‌اندازی سیستم بازیافت و جریمه فروشندگانی که از پلاستیک زیادی برای بسته‌بندی کالاهای خود استفاده می‌کنند بوده‌ایم. از آنجایی که این موضوع شرکت آمازون که به موضوع ضد پلاستیک مشهور است در هند موفقیت‌آمیز خواهد بود به زودی شاهد آن خواهیم بود که آمازون برای ارسال مرسوله‌های خود به کشورهای عربی نیز از همین استراتژی استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟