برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟


برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟

سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی نسبت به فروش سهام خود تا سقف 30 درصد اقدام کنند، لیستی از کارگزاری‌ها در این گزارش آمده است. نوشته برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند ۳۰ درصد از سهامشان را بفروشند.

این افراد در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند که درخواست فروش ۳۰ درصد سهام خود را به بانک‌ها بدهند و بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود اقدام کنند.

در وکالتنامه‌ای که سهامداران در بانک‌ها امضا کرده‌اند، ۳۰ درصد سهام به صورت یک جا به فروش گذاشته می‌شود، اما سهامدارانی که در بازه زمانی ذکر شده اقدام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های فروش سهام عدالت برای فروش سهام خود تا سقف ۳۰ درصد اقدام کنند. این افراد می‌توانند سهم و تعداد آن را مشخص کنند و این امکان را نیز دارند که کمتر از ۳۰ درصد از سهام را بفروشند.

سهامداران برای فروش سهام خود می‌توانند به سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری‌ها و یا در کارگزاری‌های بانکی مراجعه کنند، سهامدار باید به کارگزاری بانکی مراجعه کند که شماره شبا حساب خود در آن بانک را به سازمان خصوصی‌سازی داده است.

طبق گفته دبیر کل کانون کارگزاران، اگر فردی می‌خواهد وارد سامانه معاملات سهام عدالت شود باید حتما از قبل روش مستقیم را انتخاب کرده‌ و شماره موبایلی که در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده به نام خودش باشد.

در ادامه لیستی از سامانه‌های معاملات سهام عدالت آمده است.

بر اساس رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار از کارگزاری‌ها، سه کارگزاری مفید، آگاه و خبرگان سهام رتبه الف اول تا سوم را دارند و دو کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان و نهایت نگر در رتبه چهارم و پنجم قرار دارد، که آدرس آنها به این شرح است:

سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری مفید

سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه

سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری خبرگان سهام

سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان

سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری نهایت نگر

اختلالات کارگزاری آگاه طی یک هفته اخیر، موج گسترده‌ای را از اعتراض سهامدارانی که از این کارگزاری استفاده می‌کنند به همراه داشته است.

لیست کارگزاری‌های بانکی بر اساس رتبه‌بندی سازمان بورس و اوارق بهادار به ترتیب از بالاترین رتبه تا پایین‌ترین رتبه نیز به این شرح است:

بانک اقتصاد نوین

بانک پاسارگاد

صادرات

ملی

کشاورزی

تجارت

ملت

کارآفرین

توسعه صادرات

مسکن

پارسیان

آینده

سامان

پاسارگاد

مجموع کل کارگزاری‌ها شامل بانکی و غیر بانکی که در این رتبه‌بندی آمده است ۸۸ عدد است که کارگزاری فارابی در رتبه ۴۸ قرار دارد اما سامانه سعدی که برای فروش سهام عدالت معرفی کرده است، از پراستقبال‌ترین سامانه‌های فروش است.

طبق گفته مدیرعامل این کارگزاری بخش عمده پول سهام متقاضیانی که در روزهای ابتدایی درخواست فروش سهام خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند در روز چهارم تیر ماه واریز شده است.

دیگر کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی که در این لیست ۸۸ گانه وجود دارند نیز دارای سامانه معاملات سهام عدالت هستند و در این گزارش تعدادی از کارگزاری‌ها با رتبه بالا آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق