سازمان جهانی بهداشت به بازگشایی مرز‌های اروپا خوش بین نیست


سازمان جهانی بهداشت به بازگشایی مرز‌های اروپا خوش بین نیست

اتحادیه اروپا که همه گیری کووید - 19 در آن رو به کاهش است، قرار است امروز فهرست کشور‌هایی که مسافران آن‌ها را پذیرش خواهد کرد، منتشر کرد.

سازمان جهانی بهداشت به بازگشایی مرز‌های اروپا خوش بین نیستبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎ به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، پس از چندین روز رایزنی کشور‌های اتحادیه اروپا قرار است امروز در مورد تصمیم برای بازگشایی مرز‌های منطقه از اول ژوئیه به روی اتباع ۱۵ کشور که وضعیت همه گیری در آن‌ها راضی کننده است رای گیری کنند. نام آمریکا در این فهرست وجود ندارد.
اتحادیه اروپا معیار‌های زیادی را برای آنکه کشوری در این فهرست پذیرفته شود در نظر گرفته است که به ویژه می‌توان به نرخ موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا اشاره کرد که نزدیک یا کمتر از ۱۶ به ازای هر صد هزار نفر طی چهارده روز گذشته باشد.
با این حال سازمان جهانی بهداشت دوشنبه هشدار داد این تحول مثبت در اروپا نباید سایرین را فریب دهد. در سطح جهانی همه گیری که از دو آستانه نمادین ۵۰۰ هزار مورد مرگ و ۱۰ میلیون مورد آلودگی عبور کرده است، با پایان یافتن فاصله زیادی دارد و حتی روند گسترش آن تسریع شده است.
تدروس آدهانوم گبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت همه ما می‌خواهیم این وضعیت پایان یابد. همه ما می‌خواهیم زندگی عادی خود را از سربگیریم. اما واقعیت سخت این است که این وضعیت با پایان فاصله زیادی دارد.
ویروس همچنان به پیشروی ویرانگر خود در آمریکای جنوبی و آمریکا ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد در چین هم بار دیگر ظهور کرده است. وی هشدار دارد در جهانی دچار اختلاف و در مقابل نبود اتحاد ملی و همبستگی جهانی بدترین‌ها در آینده رخ خواهد داد.
سازمان جهانی بهداشت قرار است هفته آینده تیمی را به چین که محل ظهور همه گیری در ماه دسامبر است اعزام کرده و منشاء این ویروس را مشخص کند. بدین ترتیب می‌توان اطلاعات بیشتری از آن به دست آورد.
طبق آمار به دست آمده که کارشناسان معتقدند بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است تاکنون ۱۰.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به طور رسمی به ویروس کرونا​ آلوده شده اند و ۵۰۲ هزار و ۵۹۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان در حدود دو ماه دو برابر شده است و از ۲۵۰ هزار نفر در ۵ مه به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. تنها در ده روز گذشته ۵۰ هزار مورد مرگ بیشتر ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری