طرح نو نخست وزیر انگلیس


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/international)ازلندن، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در شهرک صنعتی دادلی (Dudley)،...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیماازلندن، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در شهرک صنعتی دادلی (Dudley)، در نزدیکی شهر بیرمنگهام، با رونمایی از طرح ۵ میلیارد پوندی خود به منظور گسترش زیرساخت ها، تقویت فناوری‌ها و تعمیر ساختمان مدارس گفت صحبت از دوران پسا کرونا، هنوز خیلی زود است.

بوریس جانسون همان گونه که وعده داده بود امروز از "طرح نو" خود رونمایی کرد. وی در ابتدای سخنانش گفت با کمک مردم، دولت توانست بر بدترین بحران کشور غلبه کند و اکنون برای شرایط بدتر هم آماده شده است.
به گفته وی، اکنون وزارت بهداشت و درمان انگلیس، از فشاراولیه ناشی از همه گیری کووید ۱۹ خارج شده است و ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی آماده تحویل به بیمارستان هاست.
بوریس جانسون تاکید کرد دولتش از همه گیری ویروس کرونا که یک "بحران واقعی" است، درس گرفته است.
نخست وزیر انگلیس در سخنان خود وعده‌های فراوانی داد که درباره امکان عملی شدن آن ها، پیشاپیش تردید‌های فراوان وجود داشت. بوریس جانسون امروز در سخنانش وعده داد بیش از ۲۰ هزار نیروی جدید در پلیس استخدام کند، در مدت ده سال، یک میلیارد پوند به منظور بازسازی ساختمان مدارس هزینه کند، ۴ هزار اتوبوس دیگر که آلاینده هوا نیستند، تولید کند، در ساخت خط آهن سریع السیر شمال – جنوب انگلیس، تسریع کند، به بخش‌های مسکن، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی، بیش‌تر بودجه اختصاص دهد و برای جوانان، شغل ایجاد کند.
وی افزود: حمایت از مشاغل در دوران همه گیری، به منظور پیشگیری از بیکار شدن افراد شاغل دنبال خواهد شد.
بوریس جانسون که در ابتدای روی کار آمدن دونالد ترامپ، شیفته وی بود، این برنامه ۵ میلیاردی دولتش را طرح نو مشابه طرح فرانکلین روزولت (Franklin D Roosevelt) نامیده است.
در نشست خبری امروز نخست وزیر انگلیس، یکی از خبرنگاران از وی پرسید در حالی که دولت انگلیس مدعی است سامانه آزمایش و ردیابی اش از بهترین‌ها در جهان است، چرا ناچار شده است شهر لستر را با نیم میلیون جمعیت، دوباره تعطیل کند تا از موج دوم همه گیری کووید ۱۹ پیشگیری کند. در هفته گذشته، ۱۰ درصد از همه مبتلایان جدید به ویروس کرونا در انگلیس، در شهر لستر شناسایی شده اند. بوریس جانسون امروز همچنین گفت اگرچه انگلیس دیگر یک ابر قدرت نظامی نیست، می‌تواند یک ابر قدرت علمی شود.
روزنامه گاردین به نقل از پروفسور آناند منون (Anand Menon)، عضو اندیشکده |اروپای در حال تغییر" (Changing Europe) نوشت این وعده‌های بوریس جانسون، "کاملا خواب و خیال" است. به نوشته روزنامه گاردین، نتایج نظرسنجی‌های در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت نخست وزیر و حزب حاکم محافظه کار در انگلیس، رو به کاهش است. مدیریت ناکارامد دولت در مهار همه گیری کووید ۱۹، بی توجهی دومینیک کامینگز (Dominic Cummings)، مشاور ارشد بوریس جانسون به محدودیت‌های تردد و سفر وی به اسکاتلند، واگذاری طرح ساخت بیش از هزار و چهارصد آپارتمان به یک میلیاردر حامی حزب محافظه کار در لندن، چرخش ناگهانی دولت درباره شماری از سیاست‌ها از جمله دادن غذای رایگان به دانش آموزان فقیر در تعطیلات تابستانی، بخشی از علل نارضایتی مردم از دولت انگلیس است.
گاردین به نقل از کارولین لوکاس (Caroline Lucas)، نماینده حزب سبز انگلیس در مجلس این کشور نوشت طرح روزولت، مربوط به دهه ۱۹۳ میلادی است و ۹۰ سال از آن می‌گذرد در حالی که انگلیس، نیازمند طرحی روزامد است. وی تاکید کرد به جای طرحی نو، به طرحی سبز نیازمندیم.
بانک آلمانی دویچه (Deutsche Bank) پیش بینی کرده است در پی همه گیری ویروس کرونا، تولید ناخالص ملی انگلیس در سال جاری میلادی، ۱۳.۴ درصد کاهش یابد. به گزارش این بانک، انگلیس در "بهترین حالت" امسال با ۲۰۰ میلیارد پوند کسری بودجه و در "بدترین حالت" با ۵۱۶ میلیاد پوند کسری روبروست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در