چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟


کمپینگ در دل طبیعت همیشه فعالیتی هیجان انگیز و به یادماندنی است. امکان تغییر آب وهوا در هر لحظه، خاطره خواب در این هتل بی نهایت ستاره را جالب تر و پر چالش تر خواهد کرد. اگر می خواهید در کمپینگ راحت تر بخوابید به توصیه های زیر عمل کنید.

کمپینگ در دل طبیعت همیشه فعالیتی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است. امکان تغییر آب‌وهوا در هر لحظه، خاطره خواب در این هتل بی‌نهایت ستاره را جالب‌تر و پر چالش‌تر خواهد کرد. اگر می‌خواهید در کمپینگ راحت‌تر بخوابید به توصیه‌های زیر عمل کنید.

ویزای تایلند

توجه داشته باشید که کمپ همیشه سختی‌های خودش را به‌همراه دارد و همین دشواری‌ها و شرایط غیر‌معمول است که تجربه‌ای ارزشمند برای شما می‌شود. در کمپینگ هم شما می‌توانید کارهایی را انجام دهید تا بیشتر از خواب‌تان در چادر لذت ببرید.

۱. مکان چادر

مسطح‌ترین مکان را برای برپایی چادر انتخاب کنید.

سنگ‌ها و بریده‌های چوب را قبل از برپایی چادر، از روی سطح جمع‌آوری کنید.

دقت کنید که در مسیر جوی‌های خشک، چادرتان را برپا نکنید! در غیر این‌صورت، هنگام بارندگی، ممکن است کمتر از چند دقیقه در مسیر سیل قرار بگیرید.

چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟

۲. از سطح زمین فاصله بگیرید

اهمیت انتخاب زیرانداز مناسب، کمتر از لباس و کیسه‌خواب مناسب نیست. پیشنهاد می‌کنیم زیراندازی مناسب برای زیر چادر و یک زیرانداز عایق رطوبتی، برای داخل چادر به‌همراه داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب زیرانداز مناسب، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «زیرانداز مناسب در سفر» را بخوانید.

چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟

۳. گرم بمانید

یادتان باشد معمولاً در طبیعت باید آماده‌ تغییرات ناگهانی آب‌هوا باشید. شب‌ها اغلب هوا سردتر است؛ پس کیسه‌خواب مناسبی به‌همراه داشته باشید. ۲ توصیه زیر را برای استفاده از کیسه‌خواب جدی بگیرید:

به هیچ‌عنوان با لباس مرطوب (حتی رطوبت خیلی کم) داخل کیسه‌خواب نروید. در صورت خوابیدن بدون هیچ لباسی، بیشتر از خوابیدن با لباس مرطوب گرم خواهید ماند. تا آنجا که برای‌تان امکان‌پذیر است، با لباس کم و راحت داخل کیسه خواب شوید. لباس‌های حجیم و گرم، باعث عرق کردن داخل کیسه‌خواب و در نتیجه مرطوب شدن لباس‌های شما و احساس سرما می‌شود.

ابتدا مطلب چگونه گرمای بدن خود را حفظ کنیم را بخوانید و برای انتخاب کیسه‌خواب مناسب و استفاده صحیح از آن، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید:

انتخاب نوع کیسه خواب روش صحیح استفاده از کیسه خواب گرم کردن چادر و کیسه خواب

۴. سایز چادر

چادرهای استاندارد، از چادرهای انفرادی تا چادرهای ۴ نفره دسته‌بندی می‌شوند. اگر عادت به «سبک سفر کردن» ندارید، پیشنهاد می‌کنیم چادری با یک سایز بزرگ‌تر از تعداد نفرات با خود همراه داشته باشید.

چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟

۵. حواستان به تهویه چادر باشد

هیچ‌کس دوست ندارد در یک چادر دم‌کرده از خواب بیدار شود. چادرهای استاندارد، معمولا دارای پنجره هستند. بهتر است با توجه به دمای هوا، حداقل یکی از پنجره‌های چادر (که پشت به جهت وزش باد است.) را باز بگذارید تا تهویه مناسب داخل چادر برقرار شود.

۶. سروصدا را هم در نظر بگیرید.

بعضی افراد سروصدای جنگل در شب را بسیار دوست‌داشتنی می‌دانند، صدای جیرجیرک‌ها، پرندگان، درختان و... اما اگر شما جزو افرادی هستید که با وجود این صداها نمی‌توانید بخوابید، حتما پدهای مخصوص توگوشی همراه داشته باشید. در صورتی که به این پدها دسترسی ندارید، می‌توانید از دستمال کاغذی یا پنبه هم برای کاهش صدا استفاده کنید.

۷. خودتان را خسته کنید

در کمپینگ هستید! پس شروع به کوهنوردی و گشت زدن و طبیعت‌گردی کنید. شنا کنید. این‌ها باعث می‌شوند شب در چادر با گذاشتن سرتان روی زمین خواب‌تان ببرد.

چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟

۸. چادر مناسب تهیه کنید.

شاید این مورد مهم‌ترین عامل برای داشتن خوابی آسوده در کمپ باشد. پیشنهاد می‌کنیم از چادرهای استاندارد، ۲ پوش و مقاوم برای طبیعت‌گردی استفاده کنید. چادرهای بی‌کیفیت، ممکن است خاطره یک شب زیبا در کمپ را به کابوسی برای شما تبدیل کنند.

کمپینگ‌تان خوش

وقت سفارت انگلیس



1399/04/11 | کد مطلب: 3107
برچسب‌ها: نکات سفر
چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟
چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟ حامد احمدی
چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟