واکنش های خشمگینانه به مداخله آمریکا در یورش به مقر بسیج مردمی


تلاش آمریکا برای ایجاد فتنه در عراق و مشارکت آن در یورش به مقر گردان‌های حزب الله در بغداد، واکنش‌های خشمگینانه‌ای به دنبال داشت.

واکنش های خشمگینانه به مداخله آمریکا در یورش به مقر بسیج مردمیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح بیرون راندن فوری همه نیرو‌های خارجی از عراق و دور نگه داشتن کشور از درگیری‌های حاشیه‌ای منطقه را خواستار شد.
شماری از نیرو‌های بسیج مردمی که پیش از این بازداشت شده بودند، بر وجود طرح اسرائیل برای ایجاد فتنه در عراق تاکید کردند. به گفته این نیروها، شماری از نیرو‌های آمریکایی میان نیرو‌هایی که آن‌ها را بازداشت کردند، حضور داشتند.
عبدالناصر ناصرالدین گزارشگر این شبکه گزارش داد: به تدریج واقعیت اتفاقی که جمعه شب در بغداد پایتخت عراق روی داد، فاش می‌شود، وقتی که شماری از نیرو‌های ضد شورش به مقر وابسته به گردان‌های حزب الله یورش بردند.
به گفته بازداشت شدگان که دوشنبه شب آزاد شدند، برخی نیرو‌های آمریکایی در این عملیات مشارکت داشتند. این در حالی است که این اقدام واکنش‌های خشمگینانه به مداخله آمریکا در مسائل داخلی عراق به دنبال داشته است.
جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله گفت ۱۴ نیروی بسیج مردمی آزاد شدند، زیرا ادله تجاوزگران به بسیج مردمی ثابت نشد. این موضوع به منزله دلیلی است که این اتهامات با حیله گری به آن‌ها نسبت داده شد.
در همین حال سخنانی به نقل از سفیر آمریکا در کویت مطرح شد که در گفتگو با خبرگزاری کویتی «کونا» گفته بود نیرو‌های ائتلاف بین المللی در یورش به مقر گردان‌های حزب الله در بغداد مشارکت داشته اند، هرچند هم سفیر و هم خبرگزاری، این خبر را تکذیب کردند. همین موضوع سوال‌هایی به دنبال داشته است.
این عملیات میان مردم عراق هم به سبب زمان و هم با توجه به اهداف آن، جنجال برانگیز و با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. هادی العامری رئیس ائتلاف فتح خواستار اخراج فوری همه نیرو‌های خارجی از کشور شد و تاکید کرد این خواسته برگشت ناپذیر است.
در همین زمینه قیس الخزعلی دبیر کل گردان‌های اهل حق ضمن هشدار درمورد ورود به رویارویی با بسیج مردمی، تاکید کرد هیچ یک از گروه‌های مقاومت موسسه‌های دولتی عراق را در منطقه سبز هدف قرار نمی‌دهند.
گزارشگر این شبکه در پایان گفت: اکنون این سوال مطرح می‌شود که پس از تصمیم پارلمان برای اخراج همه نیرو‌های خارجی از عراق، چرا واشنگتن شرایط را به سمت فتنه عراقی- عراقی سوق می‌دهد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی