سهم حمل و نقل عمومی در گسترش کرونا چقدر؟


سهم حمل و نقل عمومی در گسترش کرونا چقدر؟

استاندار تهران گفت: استفاده از ماسک در جایی که 800-900 هزار نفر روزانه تردد می‌کنند، نمی‌تواند بازدارنده باشد. سیستم حمل و نقل عمومی 26 درصد سهم در انتشار ویروس دارد.

خبرگزاری مهر: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما، در انتهای الوند چهارشنبه ۱۱ تیرماه با اشاره به تصمیمات جدید برای جلوگیری از کاهش بیماری کرونا گفت: در همه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی آمده است که با استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی می‌توان پیشگیری مؤثری داشت. با رعایت همین پروتکل‌ها شاهد توفیقات خوبی بودیم و بیماری مدیریت شد. با این حال با بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌ها در مکان‌های حساس، شاهد افزایش دوباره بیماران بودیم، چه در مورد مراجعه‌کنندگان، چه در مورد بستری شده‌ها، چه در مورد کسانی که فوت کردند.

وی با اشاره به مخالفت استانداری با برداشتن طرح ترافیک گفت: ما از ابتدا با برداشتن طرح ترافیک مخالف بودیم و نظرمان را هم اعلام کردیم، اما بالاخره اجرایی شد. درست است که ۹۰ درصد مردم در مترو و اتوبوس از ماسک استفاده می‌کنند، اما فاصله‌گذاری اجتماعی به خطر افتاد. در حقیقت استفاده از ماسک در جایی که ۸۰۰-۹۰۰ هزار نفر تردد می‌کنند، نمی‌تواند بازدارنده باشد. سیستم حمل و نقل عمومی ۲۶ درصد سهم در انتشار ویروس دارد. حال با توجه به اینکه آلودگی هوا نداریم پیشنهاد ما این است که طرح ترافیک لغو شود و البته می‌توان از ظرفیت دورکاری استفاده کرد.

استاندار تهران با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در خیابان شریعتی تهران گفت: این اتفاق در دست بررسی است؛ هم اداره کل استاندارد استان تهران در مورد استاندارد‌های ساختمان کار می‌کنند و دادستانی هم در حال بررسی است. متأسفانه بر اثر انفجار کپسول گاز، ۱۹ نفر جانشان را از دست دادند. البته اقدامات امدادی و نجات محبوس شدگان به سرعت تمام انجام شد و همه اقداماتی که لازم بود انجام شود، انجام شد. ۷ نفر سرپایی درمان شدند و ۷ نفر هم به بیمارستان شهدای تجریش انتقال پیدا کردند. بررسی‌ها در مورد علل اصلی این حادثه و استاندارد‌های ساختمان در حال انجام است که نتایج آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

او در مورد وضعیت تالار‌های عروسی و مکان‌های پرتردد گفت: دقت داشته باشید که مراسم عروسی و تحریم قابل کنترل و نظارت نیست. به عوامل نیروی انتظامی هم تاکید کردیم که با قاطعیت جلوگیری کنند و این کار ادامه خواهد داشت. علاوه بر این در مورد سینما‌ها و و رستوران‌ها باید بگویم که با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها اجازه فعالیت داده شده است. بررسی‌ها نشان داده است که تالارها، مترو و مراکز خریدی که حالت تجمع جمعیت دارند از خطر بسیار بالاتری برخوردارند که مدیریت آنان در پیشنهاد ما آمده است و در جلسه ستاد مبارزه با کرونا بررسی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !