2500 تن زردآلو از باغ‌های تفتان برداشت شد


2500 تن زردآلو از باغ‌های تفتان برداشت شد

زاهدان - ایرنا - مسوول نمایندگی جهاد کشاورزی شهرستان تفتان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 2 هزار و 500 تن زردآلو از اوایل خرداد تاکنون از باغ های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شهرهای استان شده است.

شهنور نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان تفتان با ۵۵۰ هکتار باغ زردآلو که ۵۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است از نظر سطح زیرکشت این محصول رتبه نخست استان را دارد.
وی بیان کرد: ۶۵۰ هکتار از باغات شهرستان تفتان را گیاهان سیاه ریشه مانند آلو، زردآلو، هلو، گیلاس، بادام، گردو و سیب تشکیل می دهند.
مسوول نمایندگی جهادکشاورزی تفتان اظهار داشت: با توجه به شرایط سردسیری منطقه و قرار گرفتن در جوار قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان زمینه برای کشت و تولید گیاهان سیاه ریشه در منطقه فراهم است.
وی یادآور شد: برداشت زردآلو در این شهرستان از خرداد آغاز می شود و با توجه به حسن همجواری با تفتان تا مرداد ادامه پیدا می کند.
نوری گفت: بیشترین زردآلوی تولیدی این منطقه از نوع شکرپاره، شاهرودی و ارقام محلی است.
وی افزود: محصول زرد آلوی این منطقه به دلیل شرایط هوای مناسب به عنوان زودرس ترین زردآلوی کشور وارد بازار مصرف می شود.
مسوول نمایندگی جهادکشاورزی تفتان اظهارداشت: در سال جاری متوسط عملکرد زردآلو در این شهرستان به دلیل سرمازدگی و تگرگ در هر هکتار به پنج تن کاهش یافته است.
نوری گفت: باغداران این منطقه برای انجام درست عمل گرده افشانی و پیشگیری از خسارت بادها به پرورش زنبور عسل در باغات خود می پردازند تا در کنار تولید این محصول از راه کارآفرینی و تولید عسل نیز کسب درآمد کنند.
شهرستان تفتان با مرکزیت نوک آباد واقع در ۱۶۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سال قبل از حوزه خاش جدا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت