45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!


45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!

در این مقاله حقایق جالب و شنیدنی درباره سریال پرطرفدار وایکینگ ها Vikings را گردآوری نموده ایم

در این مقاله حقایق جالب و شنیدنی درباره سریال پرطرفدار وایکینگ ها Vikings را گردآوری نموده ایم

بررسی سریال وایکینگ ها Vikings

“مردم طوری درباره او حرف می‌زدند انگار که او خداست. او خدا نبود، یک انسان بود؛ انسانی با رؤیاهای بزرگ و شکست های بزرگ‌تر. از وقتی که ما را ترک کرد این را فهمیدم. اگر من جای او بودم، هیچ‌گاه بازنمی‌گشتم. علیرغم آن همه شکست، هنوز هم او محبوب‌ترین مرد روی زمین برای من است.” – “بیورن” (Bjorn)، وایکینگ ها

سریال تلویزیونی وایکینگ ها (The Vikings)، که پخش آن در ماه مارس سال ۲۰۱۳ شروع شد، بر اساس زندگی که وایکینگ قهرمان و افسانه‌ای به نام “رگنار لادبروک” که به پادشاهی قبایل وایکینگ ها رسید، ساخته شده است. در ادامه می‌توانید ۴۵ حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی این سریال محبوب تلویزیونی بخوانید.

تولید دوگانه

وایکینگ ها حاصل همکاری ایرلند و کانادا است. جزیره امرالد (لقب کشور ایرلند) بخاطر شباهت زیادش به اسکاندیناوی، به عنوان محل فیلمبرداری انتخاب شد. این سریال در شبکه تاریخ کانادا پخش می‌شود.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
فیلمبرداری سریال وایکینگ ها Vikings

نُه دختر “ران” (Ran)

زن‌هایی که در تیتراژ سریال دیده می‌شوند اشاره به ۹ دختر “ران” دارند که در قالب موج‌ها نشان داده شده‌اند.

از همان ابتدا با ۹ سریال وایکینگ ها Vikings

در ابتدا وایکینگ ها به عنوان یک مینی سریال ۹ قسمتی در شبکه تاریخ پخش شد اما با دیدن واکنش مثبت تماشاگران و منتقدین، این سریال برای فصل های بعد نیز تمدید شد.

نیمه افسانه‌ای

در حالی که وایکینگ ها و شخصیت اصلی آن ینی رگنار لادبروک بر اساس زندگی یک وایکینگ افسانه‌ای ایسلندی ساخته شده‌اند، اما هنوز وجود یا عدم وجود این شخصیت در دنیای واقعی تأیید نشده است.

نمایش طرف دیگر ماجرا

نویسنده و خالق این سریال، “مایکل هیرست“، اعلام کرده است که می‌خواهد تصویر دقیقی از زندگی وایکینگ ها را نشان دهد؛ او می‌خواهد بگوید بر خلاف تفکر عوام، وایکینگ ها تنها غارتگر و جنگجویانی بیرحم نبوده‌اند.

زنی با مهارت های قابل توجه

جالب است بدانید که “کاترین وینیک“، بازیگر زن نقش جنگجوی خشن، “لاگارتا“، به خوبی با هنر های رزمی آشناست. او کمربند مشکی درجه ۳ در رشته تکواندو و کمربند مشکی درجه ۲ در رشته کاراته دارد. او همچنین دارای مجوز رسمی بادیگاری است.

کسب درآمد

در‌واقع “وایکینگ” به یک قوم یا ملیت اشاره ندارد. وایکینگ بودن نوعی شغل است و معنای آن نیز غارت‌گری است.

شلوار پُرز دار

اسم رگنار به معنای نگهبان قلعه است. لادبروک هم به معنای شلوار پرز دار است؛ شاید این اسم‌گذاری به‌خاطر شلوار هایی است که وایکینگ ها در سرمای زمستان می‌پوشند.

آرایش های کهن

به نظر شما حاصل ترکیب این مواد چه خواهد شد ؟ سرمه آسیاب شده، بادوم سوخته، سرب، مس اکسید شده، خاک سرخ، خاکستر، مرمر سبز و کریزوکل. وایکینگ ها با استفاده از این مواد، پودری سیاه می‌ساختند که به عنوان خط چشم‌ (به نام “کول“) استفاده می‌شد. جنگجویان برای جلوگیری از آسیب نور خورشید به چشم‌هایشان از این خط چشم‌ها استفاده می‌کردند.

طرح خالکوبی “رالو” چیست؟

خالکوبی رالو طرحی از اساطیر اسکاندیناوی می‌باشد که در آن گرگ‌های “هاتی” و “اسکال” به دنبال خورشید و ماه هستند.

زاغی به نام “کوت” (Quoth)

زاغ ها نقش بسیار مهمی در این سریال تلویزیونی ایفا می‌کنند. در اساطیر اسکاندیناوی، خدای “اودین” به داشتن دو زاغ به نام های “هاگین” و “مانین” برای پیام‌رسانی‌هایش شناخته شده بود.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
زاغ کوت در سریال وایکینگ ها Vikings

جمعی از مردم اسکاندیناوی

شخصیت‌هایی که در این سریال حضور دارند لزوماً از یک ملیت نیستند اما سازندگان تصمیم گرفتنند که آن‌ها را در قالب “جمعی از مردم اسکاندیناوی” نشان دهند؛ در حقیقت، محلی که آن‌ها برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند (کاتگات)، دریایی است که کشور های نروژ، سوئد و دانمارک را بهم متصل می‌کند.

طراحی مو به بهترین شکل

به غیر از موی دم‌اسبی برای زنها و ریش بلند برای مردان، هیچ شواهد تاریخی دیگری برای ترسیم شکل یک وایکینگ واقعی وجود ندارد. به احتمال زیاد، مدل موهای وایکینگ‌ها به نوعی بوده است که از زیر کلاه‌خود آن‌ها بیرون نیاید؛‌ چون در این صورت دشمنان می‌توانستند آن‌ها را از پشت گرفته و بر زمین بزنند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
طراحی مو در سریال وایکینگ ها Vikings

دانش جغرافیایی خود را بهبود ببخشید !

در ابتدا قرار بود که شخصیت “جارل بورگ” اهل سوئد باشد اما “گوستاف اسکارزگارد“، که اهل سوئد است، پس از خواندن فیلمنامه به کارگردان این اثر،‌ مایکل هیرست، اطلاع داد که کشور سوئد در آن زمان هنوز وجود نداشته است.

خارج از حماسه های کهن

“لاگرتا” در داستان‌های حماسی رگنار یا پسر های رگنار وجود ندارد. او در کتاب “گستا دانوروم” از “ساکسو گراماتیکوس” حضور داشته و شاید شخصیتی کاملاً خیالی باشد

ازدحامی از صدا ها

هرگاه که صحنه‌ای از گردهمایی های مردم اسکاندیناویایی را می‌بینیم، سر و صدای پس‌زمینه به زبان‌های ایسلندی، دانمارکی، نروژی و سوئدی شنیده می‌شود.

رنگ‌های سلطنتی

رنگ‌های زرد و قرمزی که روی پرچم ها و سپر های “هارالد فاین‌هیر” استفاده شده‌اند، رنگ‌های خاندان سلطنتی نروژ هستند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
سریال زیبای وایکینگ ها Vikings

وایکینگ‌های واقعی از دیدن لباس‌هایشان در این سریال ناراحت خواهند شد!

اگرچه لباس‌های تولید شده برای وایکینگ ها بسیار گیرا و جذاب هستند اما تاریخ‌نگاران عموما معتقند که وایکینگ های واقعی اینگونه لباس نمی‌پوشیدند؛ حداقل اینکه جنگجویان از زره ها و لباس‌های محافظ بیشتری استفاده می‌کردند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
سریال پرطرفدار وایکینگ ها Vikings

یک کشورگشای بزرگ سریال وایکینگ ها - وایکینگز -Vikings

شخصیت رالو از روی یک وایکینگ واقعی به نام “هرولف” که توانست بخش‌هایی از فرانسه معروف به “نورماندی” (به معنای سرزمین مردم اسکاندیناوی) را تسخیر کند، ساخته شده است. هرولف در‌واقع پدرِ پدرِ پدرِ پدربزرگ ویلیام کبیر است.

حکاکی‌های “رونی” (The Runic Inscription)

نوشته‌های که روی بدنه شمشیر “شاه هوریک” مشاهده می‌کنید، به زبان‌های “فوتارک قدیم” (سیستم نوشتاری بسیار قدیمی در اسکاندیناوی) و “فوتارک نو” نوشته شده است و معنای آن “پاره‌ای از پادشاهان” است.

زبان‌های احیا شده

برای اینکه مخاطبان بیشتر با دنیای وایکینگ ها آشنا شوند، از ۴ زبان منقرض شده در این سریال استفاده شده است. بخش‌هایی از فیلمنامه به زبان‌های اسکاندیناویایی قدیم، آنگلو ساکسون، لاتین و سوئیسی قدیم ترجمه شده است.

مشکل فقدان منابع معتبر

با توجه به اینکه وایکینگ ها از زندگی روزمره یا جنگ‌ها و اتفاقات زندگی خود آثاری به صورت نوشته نگه نمی‌داشتند، هیچ منبع معتبر و مناسبی برای ساخت داستانی واقعی‌تر وجود ندارد. سازندگان سریال برای رفع نسبی این مشکل کار جالبی کردند؛ آن‌ها داستان را از روی نوشته‌های افرادی که با وایکینگ ها در ارتباط بوده‌اند، تطابق داده‌اند.

حرفه‌ی خانوادگی

گوستاو اسکارزگارد که نقش “فلوکی” را در این سریال بازی می‌کند، برادر جوان‌تر “الکساندر اسکارزگارد” است. دو برادر دیگر اسکارزگارد هم بازیگر هستند، درست به مانند پدرشان “استلان اسکارزگارد“.

همه چیز واقعی است!

در یکی از قسمت‌های این برنامه، رگنار و سربازانش قایق های خود را به بالای یک صخره می‌کشند؛ این صحنه به هیچ وجه کامپیوتری نیست و آن‌ها این را با زور بازوی خود انجام دادند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
مجموعه تلویزیونی وایکینگ ها Vikings

زنها هم واقعاً اینگونه هستند

تصویر سریال Vikings از زن به عنوان انسانی آزاد و جنگجو کاملاً با واقعیت تطابق دارد؛ زن‌ها در عصر وایکینگ‌ها از آزادی غیرمنتظره‌ای(!) شامل حق طلاق و ازدواج دوباره برخوردار بودند.

گامی در دنیای کامیک

“زنسکوپ” (ناشر مجلات کامیک) و شبکه تاریخ با همکاری هم یک مجله کامیک رایگان بر اساس این سریال ساخته‌اند. این مجله در مراسم کامیک کان سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و داستان آن مربوط به دنیای قبل از فصل اول این سریال است.

نامی شایسته‌ی یک قهرمان !

فلاکی یک نام اسکاندیناویایی به معنای “قهرمان وایکینگ ها” است اما اگر آن را از ریشه سوئدی در نظر بگیریم، معنای آن کاملاً فرق می‌کند؛ این کلمه در زبان سوئدی به معنای انسانی عجیب و غریب و تقریباً دیوانه است.

تشابه ظاهری با یک کودک

دلیل اصلی استخدام الکساندر لودویگ که نقش بزرگترین پسر رگنار به نام بیورن را بازی می‌کند، شباهت ظاهری زیاد او به بازیگری است که نقش کودکی های این شخصیت را بازی می‌کند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
واقعیاتی درباره سریال وایکینگ ها Vikings

بدون تقلب

تمامی صحنه‌های مبارزه با کمک رقص‌پردازی و هنرمندی بازیگر های آموزش دیده و با استفاده از اسلحه های واقعی ساخته شده است. قبل از فیلمبرداری، بازیگران مدت ۳ هفته را صرف تمرین این حرکات رزمی می‌کنند.

مرگ نابهنگام و شوکه‌کننده

مرگ شخصیت “سیگی” با بازی “جسالین گیلسیگ” در پایان فصل سوم این سریال برای طرفداران بسیار شوکه‌کننده و عجیب بود اما جالب است بدانید که مرگ او حتی برای سازندگان سریال نیز برنامه‌ریزی نشده بود ! بازیگر این شخصیت به‌دلایل شخصی مجبور به ترک این سریال شد و هیرست برای جلوگیری از مشکلات بیشتر تصمیم گرفت این شخصیت را به قتل برساند.

مرگی سخت و دردناک

“آتلستن” با مشکلات روحی و بحران‌های درونی زیادی مواجه بود و مایکل هیرست تنها راه برای آزاد کردن او از این مشکلات را در کشتن او دید. البته او اعتراف می‌کند که نوشتن فیلمنامه مرگ او بسیار دشوار بوده است.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
سریال جذاب وایکینگ ها Vikings

آن اتفاق واقعاً بی‌رحمانه بود

معمولاً وقتی بحث بیرحمی فیلمنامه آثار مختلف می‌شود، همه از سریال بازی و تخت سخن می‌گویند اما در سال ۲۰۱۴، جایزه بی‌رحم‌ترین قسمت یک سریال باید به وایکینگ ها داده می‌شد. برای نمایش سختی‌های زندگی به عنوان یک وایکینگ و شرایط زندگی آنها، در قسمت “عقاب خونی” (Blood Eagle) شاهد مرگ آرام، دردناک و بی‌رحمانه‌ی یکی از شخصیت‌های مثبت به نام “جارل بورگ” هستیم.

تیم بازیگری همدل !

براساس گفته‌ی “دی کورکوران“، نابغه‌ی طراحی مدل موی شخصیت های این سریال، بازیگران وایکینگ ها وقت آزاد خود را به سر به سر هم گذاشتن، تماشای فیلم و یا پرسه زدن در محل فیلمبرداری می‌گذرانند.

هیچ‌کس از شمشیر سرنوشت جان سالم به‌در نمی‌برد

هیچ رابطه‌ای در قلمروی پادشاهی دانمارکی ها قابل اعتماد نیست؛ آن‌ها همیشه به دنبال سلطنت هستند و در این راه به هیچ خاندانی رحم نخواهند کرد، حتی خاندان رگنار.

اماکن طبیعی

بیشتر صحنه‌های این سریال در محیط های طبیعی فیلم‌برداری شده است. محل مورد علاقه تولیدکنندگان نیز روستای “ویکلو” در ۱۰۰ کیلومتری دابلین، پایتخت ایرلند، است.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
اماکن طبیعی در سریال وایکینگ ها Vikings

گرمای بیش‌از حد در پاریس

سازندگان برای فیلمبرداری صحنه‌ای که فتح پاریس شرح داده می‌شود، فضاسازی و محیط مصنوعی خاصی در نظر گرفته بودند. در طول فیلمبرداری، صدها بدلکار آتش گرفته بودند تا فروپاشی یک قصر با شکوه هرچه تمام‌تر به دید مخاطب برسد.

اول از همه، شخصیت‌های ثانویه !

شخصیت‌هایی که پس از شخصیت‌های اصلی وجود دارند، پیش از آن‌ها باید نقش خود را مقابل دوربین ایفا کنند. تمام بازیگران باید قبل از هرگونه ایفای نقش، تمرین‌های شمشیربازی خود را انجام داده باشند.

از آورنده‌ی باران تا وایکینگ سریال وایکینگ ها Vikings

“جاش دونالدسون“، بازیکن تیم بیسبال “تورنتو بلو جیز” در سال ۲۰۱۷ به عنوان بازیگر مهمان در Vikings حضور داشت؛ “یک وایکینگ مبارز با مهارت‌های خیره‌کننده“. دونالدسون یکی از طرفداران پروپا قرص این سریال است و ظاهراً در حرفه‌ی بازیگری نیز استعداد دارد.

از صحنه تا بازی

طبق اخبار مختلفی که پیرامون این سریال محبوب وجود دارد، ظاهراً قرار است یک بازی موبایل در سال ۲۰۱۸ برای آن ساخته شود. گفته شده که این بازی در سبک استراتژی و نفر در مقابل نفر است. منتظر حضور شخصیت‌های محبوب خود در قالب کارتونی باشید !

به‌روز اما باستانی

“آینار سلویک“، یکی از آهنگسازان نروژی که به ساخت موسیقی متن این سریال کمک می‌کند، از تعدادی از آلات موسیقی باستانی اسکاندیناوی برای اصالت بخشیدن به این مجموعه استفاده می‌کند. چندتا از این ابزار موسیقی را می‌خوانید: “باک‌هورن” (ساخته شده از شاخ بز)، “تاگل‌هارپا” (نوعی آلت موسیقی خمیده در اسکاندیناوی) و “لایر” (نوعی چنگ).

کانگوروی عجیب و غریب

“تراویس فیمل“، از بازیگران این مجموعه، در مراسم کامیک کان سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت با پوشیدن لباس کانگورو یکی از پنل های وایکینگ ها را خراب کند. فیمل به سمت میکروفون رفت، از مسئولان پنل خواست تا شمشیر او را امضا کنند و از آن‌ها خواست تا او را بغل کنند. در ابتدا همه فکر می‌کردند او یکی از طرفداران دیوانه این سریال است اما هویت او پس از برداشتن ماسک صورتش مشخص شد.

بازیگرانی متناقض

چندین تن از بازیگران برای نقش‌های دیگری مورد مصاحبه کاری قرار گرفته بودند ولی در نهایت نقش دیگری به آن‌ها رسید. گوستاو اسکارزگارد (در نقش فلوکی) و “کلیو استندن” (رالو) برای نقش رگنار و تراویس فیمل نیز برای نقش فلوکی در نظر گرفته شده بودند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
بازیگران سریال وایکینگ ها Vikings

نقش مذهب

دین و مذهب نقش بسیار بزرگی در خط داستانی وایکینگ ها بازی می‌کند. ایمان رگنار تأثیر به‌سزایی در شکل‌گیری شخصیت او داشته است و ارتباط با یک راهب مسیحی و زیر سؤال قرار دادن عقاید مردم اسکاندیناوی از دلایل مخالفت بعضی از افراد با اوست.

پز دادن با “کالوین کلین“

تراویس فیمل، بازیگری که نقش رگنار لادبروک را بازی می‌کند، در دهه ۹۰ مدل لباس زیر مردانه بود و اولین مدل مردی بود که توانست با “کالوین کلین” قراردادی بین ۱۰۰ تا ۹۹۹ هزار دلاری ببندد. حتی بعضی‌ها می‌گویند او دلیل بعضی از تصادفات خودرو هاست؛ زیرا رانندگان زن با نگاه به تبلیغ های او در سطح شهر، حواسشان پرت می‌شده است.

قدرت در دست خانم‌هاست !

کاراکتر های زنی که در این سریال وجود دارند به اندازه مرد هایشان قوی و تنومند هستند. آن‌ها در غارت‌های قبیله‌شان در خط مقدم دیده می‌شوند و زنان نگهبان نیز بر اساس افسانه‌های کهن اسکاندیناوی ساخته شده‌اند.

45 حقیقت جالب درمورد سریال وایکینگ ها که نمی‌دانستید!
نقش زنان در سریال وایکینگ ها Vikings

بیشتر بدانید : این افراد مشهور واقعا وجود داشتند یا افسانه ای بیش نیستند!؟ (قسمت 1)

بیشتر بدانید : قدیمی‌ترین کشتی تدفینی وایکینگ‌ها کشف شد



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: albalou.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور