تاثیرات حرکت ددلیفت بر عضلات فیله کمر


تاثیرات حرکت ددلیفت بر عضلات فیله کمر

اگر به دنبال تقویت عضلات فیله کمر هستید انجام حرکت ددلیفت توصیه می‌شود. ددلیفت از پایه‌ای‌ترین حرکات بدنسازی است و در کنار اسکات و پرس سینه بخشی از مسابقات وزنه‌برداری قدرتی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ددلیفت یا لیفت یکی از تمرینات با وزنه است که در آن یک هالتر که با صفحه‌های فلزی سنگین شده از زمین برداشته شده و تا جلوی ران بالا آورده و سپس به سمت زمین برگردانده می‌شود.

ددلیفت از پایه‌ای‌ترین حرکات بدنسازی است و در کنار اسکات و پرس سینه بخشی از مسابقات وزنه‌برداری قدرتی است. در این تمرین تقریباً تمام عضلات بدن مشارکت دارند اما بیشترین وزن را معمولاً عضلات فیله کمر (بخش پایین ستون مهره‌ها)، عضله بزرگ باسن و عضلات همسترینگ (پشت ران) تحمل می‌کنند. شکل‌های مختلفی از این حرکت وجود دارد که تفاوت‌هایی در زمینه نوع فشار بر عضلات درگیر در آن‌ها وجود دارد.

اگر به دنبال تقویت عضلات فیله کمر هستید انجام حرکت ددلیفت توصیه می‌شود. هرچند این یک حرکت تکنیکی است که برای اجرای صحیح آن نیاز به تمرین زیادی است، ولی در نهایت با اجرای آن شاهد افزایش قدرت محسوسی در پاها، باسن و پشت خواهید بود. قبل از اینکه شروع به انجام حرکت ددلیفت کنید، بدن را به خوبی گرم کنید. حرکات هوازی و استفاده از وزنه سبک می‌تواند کمک زیادی به گرم کردن عضلات کمر، همستیرینگ و باسن شما کند.

برای انجام صحیح حرکت ددلیفت نیاز است که تمرکز و تعادل بدنی را به صورت همزمان داشته باشید، در غیر اینصورت امکان انجام صحیح حرکت بسیار سخت خواهد شد.

تاثیرات حرکت ددلیفت بر عضلات فیله کمر

انواع ددلیفت

ددلیفت پاصاف

ددلیفت رومانیایی

ددلیفت سومو

ددلیفت با دستگاه اسمیت

خطرات

به دلیل کمبود عضلات ماهیچه‌ای در بالای باسن و زیر کمر، این حرکت کمتر توصیه شده است، امکان بروز دیسک کمر نیز وجود دارد و باید سبک انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا