بارندگی‌های فصلی به مسیر اصلی سراوان- خاش خسارت وارد کرد


بارندگی‌های فصلی به مسیر اصلی سراوان- خاش خسارت وارد کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در این استان علاوه‌بر بستن راه سراوان - خاش به زیرساخت‌های جاده‌ای این مسیر ارتباطی نیز خسارت وارد کرد.

ایوب کرد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با تلاش راهداران مسیر اصلی سراوان – خاش که شب گذشته بسته شده بود هم‌اینک بازگشایی شده و تردد در آن به صورت عادی جریان دارد.

وی ادامه داد: آماده باش راهداران سیستان و بلوچستان در مسیرهای مجاور رودخانه‌های فصلی تا زمان افت سطح آب و تردد ایمن کاربران جاده ادامه خواهد داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اجرایی شدن طرح واکنش سریع راهداری هفت دستگاه انواع ماشین آلات راهداری به همراه ۲۰ نفر از راهداران از همان ساعات اولیه این حادثه برای بازگشایی این مسیر تلاش کردند و اقدامات تکمیلی برای کاهش آسیب‌ها و برقراری تردد ایمن و روان از مسیر فوق از صبح امروز آغاز شده است.
وی گفت: همزمان با بسته شدن مسیر اصلی، جاده قدیم سراوان – خاش حد فاصل کیلومتر ۳۰ تا ۵۰ نیز به دلیل بارنگی اخیر بسته شده که ایمن سازی اولیه در این مسیر انجام شده و هم‌اینک راهداران در حال آوار برداری و بازگشایی آن هستند.
کرد اظهارداشت: رانندگان تا زمان بازسازی کامل مسیرها به محدودیت سرعت و تابلوهای اخطاری نصب شده در محل آب‌نماها، پل‌ها و قسمت‌های صدمه دیده جاده توجه کنند.

وی بیان کرد: کاربران جاده قبل از تردد به مقصد شهرستان خاش از باز بودن مسیر ارتباطی از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ اطمینان بدست آورند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت در حالی گرمای هوا در یازدهمین روز تابستان اکثر شهرهای کشور را فرا گرفته که در شبانه روز گذشته ارتفاع بارش‌های تابستان در ایستگاه باران‌سنجی «انجیرک» از توابع شهرستان مهرستان به ۴۰ میلی‌متر رسید.

محسن حیدری اظهارداشت: به طور کلی در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در ۳۸ ایستگاه باران‌سنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوریکه میزان بارش در ۱۷ ایستگاه بیش از ۱۰ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: سامانه همرفتی در شبانه روز گذشته ۹ شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، قصرقند، راسک، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا گرفت و در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌ها تا این موقع بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های«انجیرک» مهرستان با ۴۰، «گشت» سراوان و «تیغ آب دامن» ایرانشهر ۳۱، «چاهوک» مهرستان ۲۶، شهر فنوج و ایستگاه «دستگرد» نیکشهر ۲۵ و «رحمان آباد ایرندگان» خاش ۲۴ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی افزایش ابر و بارش‌های رگباری همچنان الگوی ثابت دو روز آینده نیمه جنوبی استان است.

حیدری اظهار داشت: با توجه به ویژگی سامانه‌های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه‌ای، صاعقه و بارش تگرگ بویژه در ارتفاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش‌بینی می‌شود بنابراین مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر، حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور