هراس رژیم صهیونیستی از یگان پهپادی و تکاوران دریایی حماس


هراس رژیم صهیونیستی از یگان پهپادی و تکاوران دریایی حماس

رژیم صهیونیستی از توانمندی موشکی و پهپادی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و آمادگی تکاوران دریایی فلسطینی به شدت نگران است.

هراس رژیم صهیونیستی از یگان پهپادی و تکاوران دریایی حماس به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رای الیوم، رژیم صهیونیستی از توانمندی موشکی و پهپادی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و آمادگی تکاوران دریایی فلسطینی به شدت نگران است.
زهیر اندراوس مقاله نویس روزنامه رای الیوم در یادداشتی در پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: رژیم اسرائیل در اشاره به تهدید راهبردی جنبش مقاومت فلسطین «حماس» اعلام کرد: افزون بر پهپاد‌ها وموشک‌های پیشرفته‌ای که بُرد آن از حیفا نیز عبور می‌کند، عملیات آماده سازی تکاوران دریایی وابسته به حماس تهدیدی راهبردی است و این تکاوران در حال تمرین برای وارد آوردن ضربات شدید به رژیم اشغالگر هستند.
پایگاه عبری زبان واللا در بخشی از تلاش‌های خود برای تجزیه و تحلیل تاکتیک‌های نظامی گردان‌های القسام، گزارشی طولانی درخصوص تکاوران دریایی وابسته به جنبش حماس تهیه کرده است.
در این گزارش آمده است امیر بحبوط تحلیلگر امور نظامی به نقل از منابع امنیتی و نظامی گفت: فرماندهان نظامی حماس از جمله محمد ضیف، مروان عیسی و یحیی السنوار که شخصاً بر این پروژه، به عنوان یک پروژه راهبردی نظارت دارند؛ تلاش زیادی را برای ایجاد آمادگی بالا جهت اجرای حملات آتی ضد اسرائیل که از طریق دریا به اجرا درآید انجام می‌دهند.
در زمانی که چشم‌ها به تهدید‌های ناشی از شلیک موشک‌ها و آتش سوزی‌ها متمرکز شده بود، جنبش حماس توانست توانایی‌های راهبردی را در دریا توسعه دهد.

همچنین این منابع اعلام کردند یگان نیرو‌های نخبه دریایی سال‌ها پیش به دنبال جستجوی نقاط ضعف نیروی دریایی اسرائیل بود تا ضربات دردناک به این رژیم وارد کند و محاصره را از بین ببرد و به داخل اسرائیل نفوذ کند. این منابع افزودند: خطر نیروی دریایی حماس همانند خطر تونل‌های حفاری شده به دست این جنبش است و یک تهدید استراتژیک محسوب می‌شود.
این منابع افزودند: در زمانی که چشم‌ها به تهدید‌های ناشی از شلیک موشک‌ها و آتش سوزی‌ها متمرکز شده بود، جنبش حماس توانست توانایی‌های راهبردی را در دریا توسعه دهد، به طوری که این جنبش واحد نخبگان دریایی را به شکلی نگران کننده گسترش می‌داد، بودجه و پول و تجهیزات نظامی برای آن اختصاص داد. این باعث شد که اسرائیل آن را بی اهمیت نداند و برای مقابله با این تهدید سلاح و تجهیزات نظامی دریایی را پیشرفته سازی کند و سازوکار‌های نظامی را توسعه دهد.
این منابع افزودند: جنبش حماس با از دست دادن تونل‌ها به آموزش دهها مبارز خود به عنوان تکاور دریایی روی آورد تا حملات و نفوذ خود را زیر دریا انجام دهد. برخی از این آموزش‌های نظامی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی النصیرات صورت می‌گیرد. این در حالی است که این اردوگاه را اسرائیل در گذشته هدف قرار داده بود. این منابع افزودند: با این حال، حماس از سال‌های آخر آتش بس با اسرائیل پس از پایان جنگ سال ۲۰۱۴ استفاده کرده است تا تمرینات دریایی خود را تشدید کند، و توان رزمی خود را بازسازی کند و توانایی‌های نظامی خود را در حوزه دریایی افزایش دهد.
یک منبع نظامی در تلویزیون اسرائیل نیز گفت: غزه منطقه‌ای است که ماهیگیران زیادی در آن فعالند به طوری که ماهیگیران فلسطینی از سال‌های متمادی در این حرفه مشغول به کارند؛ بنابراین سالهاست که آن‌ها زبان دریا را به خوبی درک می‌کنند، مهارت شنا را می‌دانند و می‌توانند به راحتی دست تعدادی از پسران جوان را بگیرند و آن‌ها را پس از مدتی تبدیل به مبارزان کماندویی کارکشته تبدیل کنند.
وی فاش کرد: فلسطینی‌ها در سال‌های گذشته سعی کرده اند نیروی دریایی اسرائیل را از طریق منفجر کردن برخی قایق‌ها به چالش بکشند و از سال ۲۰۰۴ این نیروی دریایی در طول شبانه روز توانایی‌های فنی خود را افزایش داده است تا در یافتن هرگونه فعالیت خصمانه در قلب دریا مهارت داشته باشد.
این منبع نظامی اسرائیلی با اشاره به اینکه اسرائیل تهدیداتی را که پس از پروژه دیوار حایل در دریا ایجاد شده رصد می‌کند و ارتش اسرائیل می‌داند که باید برای آن آماده شود، افزود: نیروی دریایی اسرائیل سنسور‌هایی زیر آب مستقر کرده است که می‌تواند در زمان تهدید، هشدار دهند و همچنین موارد را یادداشت می‌کند تا تهدیدات را شناسایی و غواصان را مشخص کند و نفوذ تکاوران دریایی حماس را به نام قورباغه‌های انسانی رصد می‌کند.
عملیات آماده سازی تکاوران دریایی حماس تهدیدی راهبردی است و این تکاوران در حال تمرین برای وارد آوردن ضربات شدید به اسرائیل هستند.

شایان ذکر است که رژیم اشغالگر اسرائیل برای جلوگیری از نفوذ نیرو‌های مقاومت فلسطین از طریق دریا به مناطق اشغالی از نوار غزه تا اسرائیل، ساخت سد دریایی را آغاز کرد. در ۸ ژوئیه ۲۰۱۴، برای اولین بار، یگان رزمی دریایی وابسته به تیپ‌های القسام توانست به پایگاه نظامی "زکیم" واقع در سواحل عسقلان، واقع در شمال نوار غزه، حمله کند به طوری که پس از آن هر چهار نیروی حماس به شهادت رسیدند.
آن‌ها موفق شدند تلفاتی را به ارتش اسرائیل وارد کنند. تصاویر منتشر شده نشان داد تکاوران دریایی قسام به منطقه‌ای حمله کردند و وارد پایگاه نظامی شدند و در فاصله بسیار کمی با نیرو‌های اشغالگر قرار گرفتند به طوری که یکی از آن‌ها توانست بمبی را در یک تانک اسرائیلی از نوع "مرکاوا" کار بگذارد و آن را منفجر کند. در بازگشت آن‌ها به ساحل نیرو‌های اشغالگر آن‌ها را شناسایی کردند و هر چهار نفرشان را کشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی