ثبت تصویر یک قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود


مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه تصویر یک قلاده یوزپلنگ باردار در پارک ملی توران شاهرود ثبت شد، گفت: این یوزپلنگ آذرماه سال گذشته در همین منطقه رصد شده بود. امیر عبدوس در گفتگو با مهر، ضمن بیان اینکه، روز...

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه تصویر یک قلاده یوزپلنگ باردار در پارک ملی توران شاهرود ثبت شد، گفت: این یوزپلنگ آذرماه سال گذشته در همین منطقه رصد شده بود.

امیر عبدوس در گفتگو با مهر، ضمن بیان اینکه، روز جمعه ۱۳ خردادماه جاری تصویر یک قلاده یوزپلنگ باردار در پارک ملی توران شاهرود ثبت شد و این خبر خوشحالی دوست داران حیات‌وحش را به دنبال داشته است، ابراز داشت: این یوز ماده آذر ٩٨ روی این چشمه رصد و شناسنامه نیز برای آن ساخته‌شده بود.

وی ضمن بیان اینکه یوزپلنگ‌های ماده بسیار مخفی کارند و ازآنجاکه فقط سر شب به سرچشمه می‌آمد حس می‌رفت که جنسیت آن ماده باشد، افزود: نام یوزپلنگ به اقتباس از نام این چشمه پری گذاشته شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه ثبت این تصویر مورخ ١٣ خرداد در قاب دوربین تله‌ای محمد سلامی نشان می‌دهد که پری خانم باردار است، اضافه کرد: قوس کمر برآمدگی پهلوها، و زیر شکم، احتیاط فراوان جانور در زمان نشستن نیاز به سونوگرافی را رفع کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته