بیش از 142 میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی در محلات تولید شد


بیش از 142 میلیون واحد  انواع گل و گیاهان زینتی در محلات تولید شد

خمین - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت: 142 میلیون و 350 هزار واحد انواع گل و گیاهان زینتی در 667 هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز این شهرستان در سه ماهه نخست امسال تولید شد.

احمدرضا جعفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۹ میلیون شاخه گل‌های شاخه بریده از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس ،آنتوریوم و لیلیوم در ۲۶۰ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز محلات تولید شد.
وی اظهار داشت : هفت میلیون و ۱۰۰ هزار گلدان انواع گل‌های آپارتمانی گلدار شامل حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس نیز در ۱۱۳ هکتار از گلخانه‌های تونلی در محلات تولید شد.
وی گل‌های آپراتمانی،نشایی و فصلی را شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار دانست و گفت: ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار گلدان گل‌های آپارتمانی برگ زینتی در ۷۹ هکتار از گلخانه‌های تونلی و ۵۰ میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی در ۱۸۳ هکتار از گلخانه‌های فضای باز از دیگر محصولات تولید شده در محلات است.
سرپرست مددیریت جهاد کشاورزی محلات اظهار داشت: ۳۰ میلیون اصله درختچه های زینتی در ۳۲ هکتاراز گلخانه های فضای باز محلات در بهار امسال تولید شد.
ویی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و اکنون ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعال است
جعفری افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.
وی گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گل و گیاه است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
جعفری بیان کرد: شیوع کرونا بازار فروش گل در روزهای پایانی سال گذشته را با کسادی مواجه و خسارت سنگینی به گلکاران واردکرد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به بازگشایی تالارهای عروسی و برگزاری جشن‌های مختلف بازار گل از رکود خارج شود.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است .


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق