نماینده فاروج در مجلس: نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد


نماینده فاروج در مجلس: نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست‌های شورای اداری شهرستان که با حضور مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود،‌ باید خروجی داشته باشد در حالیکه تصمیمات گرفته شده در آن، هیچ بازخوردی ندارد.

علی آذری در نخستین حضور خود در نشست شورای اداری فاروج افزود: محورهای تحول و توسعه در شهرستان تعریف شده و برای کارآمدی بهتر، مدیران ظرف ۱۰ روز برنامه ها و موانع توسعه این شهرستان را ارائه کنند.

وی گفت: در شهرستان یک سند یا مدل اقتصادی تعریف نشده و اندک برنامه ها هم در این حوزه روی کاغذ باقی مانده و مداخله گری دولت در شهرستان دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سخن از توسعه در سایه داشتن خط مشی و سند و نقشه معنا پیدا می کند بیان داشت: تحول در محور اداری اولویت است و تمام برنامه ها با شناخت زیر ساخت ها و امور زیربنایی شهرستان اجرا می شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، دستور تحقق اجرای طرح آسفالت راه بیرم آباد به امیرآباد، بهسازی راه زادک، بهره برداری از استخر ورزشی و آبرسانی مجتمع جعفرآباد، آبرسانی به روستاهای ریزه وکلاته شاهمیر و تکمیل کانون پرورش فکری کودن و نوجوان فاروج از رییس سازمان برنامه و بودجه گرفته شده، افزود: برنامه ها برای شهرستان های فاروج و قوچان در سه محور کشاورزی و دامداری با نگاه به قوت بخشی به بخش صنعت و خدمات با توجه به ضعف آن و توسعه پایدار روستایی تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه اختلافات سیاسی برکت را از فاروج، قوچان، باجگیران و تیتکانلو برده است بیان داشت: حالا زمان کنار گذاشتن اختلافات سیاسی، و اندیشیدن به توسعه شهرستان ها است.

نباید متکی به اعتبارات دولتی بود

فرماندار فاروج گفت: رویکرد محدود کردن توجه و برنامه ها به اعتبارات دولتی در شرایطی که این ارقام محدود و معمولا نیمی از آن تخصیص می یابد، اشتباه است.

مسعود صادق تیتکانلو افزود: مجموع اعتبارات امسال شهرستان ۲۲۰ میلیارد ریال است آنهم در شرایطی که سرمایه گذاری در قالب اجرای یک طرح فقط سه هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه واژه عقب مانده را برای شهرستان نمی پسندم بیان داشت: شهرستانی که به پوشش ۱۰۰ درصدی گاز، بررخوداری ۹۲ درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی، تولید ۱۴ درصدی غلات، ۲۲ درصدی محصولات باغی در سطح استان و چهار و نیم درصدی زعفران کشور رسیده، کنار واژه عقب مانده جای نمی گیرد آنهم در حالی که فقط ۶ درصد جمعیت استان را دارد.

صادق افزود: در در حوزه ساختاری و مدیریتی مشکلاتی داریم و بروکراسی اداری در بعضی بخش ها دست و پاگیر شده که برطرف کردن آن در شهرستان شدنی نیست و در کلان کشور این مسائل باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود طرح های ناتمام، از تعریف طرح جدید پرهیز کرده ایم بیان داشت: از ابتدای سال ۱۰ طرح از جمله مجتمع فرهنگی، استخر ورزشی، سالن ورزشی کارگران، آب شرب شهرهای فاروج و تیتکانلو به جد در دست پیگیری است تا تعدادی از این طرح ها به هفته دولت برسد و کام مردم از مزایای بهره برداری از آن شیرین شود.

شهرستان فاروج حوزه انتخابیه مشترک با شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی است که یک نماینده را در بهارستان دارند.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس