معاون تبلیغ حوزه های علمیه: حوزه برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی کند


معاون تبلیغ حوزه های علمیه: حوزه برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی کند

شفقنا- معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تاکید بر سرمایه گذاری حوزه روی آموزش و پرورش گفت: حوزه علمیّه باید برای کودکان و نوجوانان جامعه برنامه داشته باشند. به گزارش خبرنگارشفقناقم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: حوزه های علمیّه می بایست دستاوردهای علمی خود را با عرصه […]

معاون تبلیغ حوزه های علمیه: حوزه برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی کندمعاون تبلیغ حوزه های علمیه: حوزه برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی کند

شفقنا- معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تاکید بر سرمایه گذاری حوزه روی آموزش و پرورش گفت: حوزه علمیّه باید برای کودکان و نوجوانان جامعه برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگارشفقناقم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: حوزه های علمیّه می بایست دستاوردهای علمی خود را با عرصه عملی و اجتماعی ارتباط داده و مطابق با وضعیت فرهنگی کنونی آنها را تنظیم و منتشر نمایند.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: حوزه علمیّه باید برای کودکان و نوجوانان جامعه برنامه داشته باشند بر اساس مطالعات انجام گرفته، میانگین بقای تربیتی روی کودکان تا بیش از ۶۰ سال است.

او اظهار کرد: حوزه علمیّه می بایست با نهادهای مربوط به تربیت کودکان و نوجوانان، ارتباط قوی برقرار کند تا از این طریق، روحانیت، در تعلیم و تربیت دینی و فرهنگی دانش آموزان سهم بسزایی داشته باشد.

نبوی با بیان این که اصلی ترین نهاد رسمی مربوط به تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش است افزود: مرکز تربیت معلّم مبلّغ در قم تأسیس شده که به عنوان بخشی از دانشگاه فرهنگیان است.

او ادامه داد: حوزه علمیّه می تواند در این مرکز محتوای علمی و تربیتی خود را به اشتراک بگذارد و در اختیار معلّمین آینده قرار دهد. از طریق همین مرکز می توانیم به مدل تربیت اسلامی، به شکل دانشگاهی برسیم و این مدل را به سایر نقاط کشور تعمیم دهیم.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: مهمترین کاری که حوزه باید انجام دهد، سرمایه گذاری روی آموزش و پرورش است. خوشبختانه کتاب هایی که از سوی حوزه علمیّه تدوین شده، از نظر کارشناسی، استاندارد و دقیق هستند.

او گفت: بستری از سوی حوزه علمیّه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، فراهم شده تا معلّمینی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند و این امر یکی از برکات تحقق سند تحول بنیادین است

نبوی از هیأت رئیسه و اعضای انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه خواست رئوس فعّالیت هایی که باید در آموزش و پرورش انجام گیرد، تهیّه و تدوین نمایند و با محتوای علمی و تربیتی جهت پرورش معلّمین توانمند، حوزه علمیّه و آموزش و پرورش را یاری کنند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...