فراخوان دومین کنگره ملی شعر امام حسن (ع) در البرز


فراخوان دومین کنگره ملی شعر امام حسن (ع) در البرز

کرج - ایرنا - فراخوان دومین کنگره ملی شعر امام حسن (ع) با عنوان «حدیث حسن» از سوی واحد آفرینش های ادبی هنری حوزه هنری استان البرز منتشر شد.

مسوول واحد آفرینش های ادبی هنری حوزه هنری استان البرز روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کنگره شعر در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود که بخش اصلی شامل شعر فارسی در مدح ، منقبت ، فضائل و مراثی کریم اهل بیت امام حسن (ع) است.

خسرو عباسی افزود:‌ همچنین علاقه مندان به شرکت در بخش ویژه این کنگره ملی می توانند آثار خود را به صورت شعر فارسی در مدح ، بیان فضائل و معرفی دختران مکرمه امام مجتبی (ع) ارسال کنند.

وی با بیان اینکه شاعران می توانند آثار خود را در تمام قالب های شعر فارسی ارسال کنند، اظهار داشت: شاعران علاقمند شرکت در این کنگره در سراسر کشور می توانند آثار خود را تا اول شهریور ماه سال جاری از طریق پیام رسان های واتساپ ، بله ، سروش و ایتا به شماره ۰۹۳۵۹۴۷۶۴۷۳ ارسال کنند.

وی در خصوص جوایر شاعران برگزیده در کنگره، گفت: به شاعران برگزیده هرکدام ۲۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری هرکدام ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس کنگره تعلق خواهد گرفت.
عباسی در خصوص شاعران شرکت کننده در نخستین کنگره، اظهار داشت: اشعاری که در کنگره ی سال گذشته شرکت داده شده باشند در روند بررسی آثار کنار گذاشته می شوند.
همچنین شرکت کنندگان مجاز هستند در هر بخش حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه ارسال نمایند ضمن اینکه ثبت مشخصات کامل صاحب اثر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس و تاریخ تولد در ذیل هر اثر الزامی است.
نخستین کنگره ملی شعر امام حسن (ع) اردیبهشت ماه سال گذشته فراخوان شد و در آبان ماه نیز آیین اختتامیه آن برگزار شد.

در نخستین کنگره ملی شعر امام حسن (ع) ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه رسید که پس از داوری ۲۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی