طرح تنبلی چشم برای 60 هزار کودک قزوینی اجرا می‌شود


طرح تنبلی چشم برای 60 هزار کودک قزوینی اجرا می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: 60 هزار کودک قزوینی بین سه تا 6 سال از 15 تیرماه جاری در طرح پیشگیری از تنبلی چشم با دستگاه غربالگری خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۶۰ هزار کودک قزوینی بین سه تا ۶ سال از ۱۵ تیرماه جاری در طرح پیشگیری از تنبلی چشم با دستگاه غربالگری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا وارثی روز شنبه در افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال که در کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد، افزود: متاسفانه یک میلیون نفر در کشور از بیماری تنبلی چشم رنج می‌برند و پس از آن این رنج در ابعاد مختلفی ازدواج و اشتغال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش کودکان سه تا ۶ سال از ۶۸ به ۷۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: بیست و پنجمین برنامه غربالگری کودکان سه تا ۶ سال با هدف پیشگیری تنبلی چشم امسال در قزوین اجرا می‌شود.

وارثی جمعیت تحت پوشش امسال را ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۲۶ پایگاه با حضور ۲۰ مربی و ۱۸ متخصص بینایی سنجی در استان میزبان غربالگری کودکان هستند.

این مسؤول بیماری نابینایی را یکی از معلولیت‌های بسیار سخت در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۶۸۹ نفر تحت درمان قرار گرفته اند ولی برای درمان بیشتر این بیماری باید دولت و ملت همکاری کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: متولدان ۹۳ تا ۹۶ می‌توانند از فردا به پایگاه‌های در نظر گرفته شده مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای سنجش میزان بینایی فرزندان آنها صورت گیرد.

هرساله این غربالگری از ۱۵ آبان شروع می‌شد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال این طرح از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد و برای جلوگیری از انتقال بیماری از دستگاه استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید