مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ: سه شعبه دانشگاه فرهنگیان زیرنظر حوزه علمیه اداره می شود


مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ: سه شعبه دانشگاه فرهنگیان زیرنظر حوزه علمیه اداره می شود

شفقنا- مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ حوزه گفت: طبق توافق به عمل آمده ،سه شعبه از دانشگاه فرهنگیان، تحت مدیریت حوزه علمیّه اداره خواهد شد. به گزارش خبرنگار شفقناقم، حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل عبداللهی، مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه در نشست مشترک اعضای انجمن تعلیم و تربیت حوزه و معاون فرهنگی تبلیغی حوزه گفت: مرکز تربیت […]

مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ: سه شعبه دانشگاه فرهنگیان زیرنظر حوزه علمیه اداره می شودمدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ: سه شعبه دانشگاه فرهنگیان زیرنظر حوزه علمیه اداره می شود

شفقنا- مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ حوزه گفت: طبق توافق به عمل آمده ،سه شعبه از دانشگاه فرهنگیان، تحت مدیریت حوزه علمیّه اداره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شفقناقم، حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل عبداللهی، مدیر مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه در نشست مشترک اعضای انجمن تعلیم و تربیت حوزه و معاون فرهنگی تبلیغی حوزه گفت: مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه ، شعبه ای از دانشگاه فرهنگیان است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و امضای ریاست جمهوری رسیده است.

او از انجمن تعلیم و تربیت اسلامی خواست برای تربیت معلّمینی در تراز حوزه علمیه و دانشگاه فرهنگیان، محتوای علمی خود را در اختیار مرکز قرار دهند.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ، بیان داشت: طبق توافق به عمل آمده ،سه شعبه از دانشگاه فرهنگیان، تحت مدیریت حوزه علمیّه اداره خواهد شد و در مسائل آموزشی، پژوهشی و تربیتی، روش و محتوایی که در مرکز تربیت معلّم مبلّغ به کار گرفته می شود، در این سه شعبه نیز ارائه می گردد.

او افزود: این مرکز به منظور تربیت معلم مبلغ و تربیت طلبه معلم برای حضور فعالانه و هدفمند در آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است و به عنوان نقطه وصل مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت با نیازهای نرم افزاری جامعه سازی اسلامی هدف گذاری شده تا بتواند ضمن رصد نظریه های تولیدی در عرصه تعلیم و تربیت برای عملیاتی نمودن آنها اقداماتی انجام دهد.

عبد اللهی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی نظام تربیتی کشور نیازمند مراکز ثقل تربیتی برخاسته از معارف دینی و اندیشه ولایی است که این مرکز به سهم خود نقش مهمی در تحقق سند تحول ایفا خواهد کرد.

معلم هویت ساز تربیت دینی است
مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ معلم حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: جامعه سازی اسلامی که مرحله قبل از تمدن سازی است، مبتنی بر تربیت دینی و اجتماع معنوی است و معلم هویت ساز تربیت دینی است بنابراین در حکومت اسلامی نقش معلم، نقش یک مربی به معنای واقعی است و در مقیاس جامعه اسلامی دارای مختصاتی است که در اندیشه اسلامی به تفصیل جای بحث و گفتگو دارد.

او افزود: پایه فکری و زیربنای اندیشه ای کودک ، نوجوان و جوان در مدرسه و با محوریت معلم و مربی شکل می گیرد از این رو دانش، بینش و منش معلم می بایست بر محور دین، در چارچوب اخلاق و با رویکرد منظومه ای و نگاه تمدنی شکل بگیرد تا متربیان و علم آموزانی در تراز آرمان ها و رسالت های انقلاب اسلامی تربیت شوند.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ معلم حوزه علمیه یاد آور شد: این مرکز به همت و اراده و هماهنگی نهادهای حوزوی بویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مدیریت حوزه های علمیه خواهران تاسیس و با تایید هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان هم اکنون قریب به ۵۰۰ طلبه معلم خواهر و برادر در قالب ماده ۲۸ اساسنامه جذب شده اند که در حال طی دوره تحصیلی و مهارتی خود هستند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند