قیمت فرش ماشینی 700 شانه کاشان طرح افشان


قیمت فرش ماشینی 700 شانه کاشان طرح افشان

در این متن به بررسی قیمت فرش ماشینی به‌خصوص فرش کاشان می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام قالی کاشان، این‌ که افزایش شانه فرش در فرش‌های با کیفیت یعنی فرش ۷۰۰ شانه به بالا چه تاثیری روی قیمت فرش ماشینی دارد و آیا زیبایی و طرح فرش بر قیمت فرش تاثیرگذار است؛ مثلا آیا فروش فرش افشان با قیمت متفاوت از دیگر طرح‌های فرش ماشینی صورت می‌پذیرد. با ما همراه باشید تا فرش ارزان و با کیفیت خریداری کنید.

قیمت فرش ماشینی در بازار فرش کاشان

فرش ماشینی کالای پراستفاده در ایران است و به دیگر کشورهای جهان هم صادر می‌شود. قیمت فرش ماشینی گران است و برای خرید فرش باید هزینه نسبتا بالایی پرداخته‌ شود.

بیشترین تولیدات فرش ماشینی در شهر کاشان است. فرش کاشان و فرش آران و بیدگل تقریبا ۷۰ درصد تولیدات فرش ماشینی ایران را به خود اختصاص داده‌اند. از آنجا که تولیدات متفاوت و تولیدکننده‌های زیادی وجود دارد، قیمت‌های متنوعی در بازار فرش کاشان مشاهده می‌شود.

قیمت فرش ماشینی در بعضی مواقع بالا و پایین می‌رود. اگر جستجویی در اینترنت داشته‌ باشید، می‌بینید که هر فروشگاه اینترنتی فرش قیمت‌های متفاوتی از فرش ماشینی ارائه می‌دهد. با استفاده از نکاتی که در ادامه آمده است، قیمت واقعی را در خرید فرش تشخیص دهید.

گول تضمین قیمت فرش ماشینی را نخورید!

خیلی وقت‌ها از رسانه‌های معتبر تبلیغات نمایشگاه‌های بزرگ فرش دستباف و ماشینی را می‌بینید که سبب می‌شود برای خرید فرش به این فروشگاه‌های فرش اعتماد کنید. هایپر فرش‌های زیادی در تهران، کرج و غیره ایجاد شده‌اند و هر ساله به تعدادشان اضافه می‌شود. هایپر فرش‌ها به خاطر داشتن هزینه بالا مجبورند قیمت فروش فرش ماشینی را افزایش دهند.

در برخی از این تبلیغات ادعای ضمانت قیمت درفروش فرش ماشینی می‌شود که چنین چیزی در هایپر فرش‌های ماشینی کمتر دیده می‌شود و صرفا جنبه تبلیغاتی دارند.

شهر تولیدکننده، مثل فرش کاشان یا فرش مشهد تعیین‌کننده قیمت فرش نیست!

مهم‌ترین تفاوت بین فرش کاشان و فرش ماشینی دیگر شهرها این است که برخی شهرها فرش‌های گران‌تری عرضه می‌کنند. تولیدکنندگان در توجیه گران بودن فروش فرش خود عنوان می‌کنند که کیفیت آن‌ها بالاتر است که درست نیست.

فرش کاشان اگر کیفیت بیشتر از فرش مشهد، تبریز، اصفهان و مازندران نداشته‌ باشد، قطعا کیفیت کمتر نخواهد داشت. چرا که فرش کاشان از جدیدترین دستگاه‌ها و با کیفیت‌ترین نخ‌ها برای تولید فرش استفاده می‌کند.

از دلایل ارزان بودن قیمت فرش ماشینی کاشان، رقابتی‌بودن فروش فرش کاشان و تنوع بالای تولیدکنندگان و انواع فرش ماشینی در این شهر است. این‌ که فرش مشهد بهتر از فرش کاشان است، صرفا تبلیغاتی است. مواداولیه و دستگاه‌های به‌کاررفته در بافت فرش تعیین‌کننده قیمت فرش هستند.

قیمت برندهای فرش ماشینی بیشتر است!

قیمت فروش برندهای فرش ماشینی همیشه بیشتر است. چرا که هزینه تبلیغات و اعتمادسازی مشتریان روی فرش کشیده می‌شود.

این درست است که برندها همیشه مجبورند محصولات خود را باکیفیت بالا روانه بازار فروش فرش ماشینی کنند تا کیفیت پایین سبب تبلیغات منفی علیه برندسازی آن‌ها نشود؛ اما در کاشان کارخانه‌های زیادی هست که می‌توانید فرش کاشان را با همان کیفیت به قیمت ارزان‌تر بخرید که نیازمند صرف وقت بیشتری است.

طرح‌ها مثل فرش افشان تاثیری در قیمت فرش ماشینی ندارند!

برخی فکر می‌کنند طرح‌های فرش زیباتر، جدیدتر یا اصیل‌تر، گران‌ترند؛ مثلا قیمت فروش فرش افشان را ارزان‌تر از طرح‌های ترنج‌دار می‌دانند که صحت ندارد و از ترفندهای فروش فرش است.

فرش افشان از پرفروش‌ترین طرح‌های فرش ماشینی است که در کارخانه‌های فرش کاشان تولید می‌شود. اگر در روش بافت دو فرش فرآیند یکسان به‌ کار رفته است و فقط طرح‌هایشان باهم متفاوت باشد، باید قیمت یکسان داشته‌ باشند.

در مورد قیمت فروش فرش گل برجسته افشان یا ترنج قضیه فرق می‌کند. به‌ طور کلی فرش ساده از گل برجسته ارزان‌تر است. چرا که در بافت فرش ماشینی گل برجسته از نوعی نخ گران‌تر به نام هایبالک استفاده می‌شود که سبب افزایش قیمت فرش ماشینی خواهد شد.

پس فرش افشان یا ترنج با مشخصات یکسان یک قیمت دارند، اما اگر فرش باهمان مشخصات، گل برجسته بافته‌ شده باشد، دارای قیمت بیشتری خواهد بود.

عوامل دخیل در بافت فرش مثل شانه فرش در فرش ۷۰۰ شانه تنها عوامل تعیین‌کننده قیمت فرش ماشینی هستند!

عواملی همچون مواد اولیه، دستگاه بافنده، تعداد شانه و تراکم نقش اساسی در کیفیت و قیمت فرش ماشینی دارند. دیگر عوامل فقط تبلیغات و واسطه‌گری است و هزینه‌های گزافی با افزایش غیرواقعی قیمت فرش ماشینی به خریدار تحمیل می‌کنند.

فرش ۷۰۰ شانه از فرش‌های ماشینی پرفروش و با کیفیت و نسبت به فرش با تعداد شانه بالاتر ارزان‌تر است. هر چه تعداد شانه بالاتر برود، قیمت فرش ماشینی بیشتر خواهد شد؛ مثلا قیمت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار ارزان‌تر است.

به‌طور مشابه تراکم هم هرچه بیشتر شود، قیمت فرش افزایش می‌یابد؛ مثلا قیمت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ بیشتر از فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰ است!

چگونه با قیمت پایین‌تر فرش ماشینی بخریم؟

با وجود اختلاف در قیمت فرش ماشینی چگونه می‌توان به فرش ماشینی دست‌ یافت که دارای کیفیت و قیمت مناسب باشد؟ از بهترین روش‌ها برای خرید فرش ارزان، خرید اینترنتی فرش است. می‌توانید با جستجو در اینترنت به فروشگاه‌های اینترنتی فرش دسترسی پیدا کنید و خرید فرش را به قیمت بسیار ارزان‌تر از بازار انجام دهید.

قالی کاشان به نشانی https://ghaliekashan.com/ یک فروشگاه اینترنتی فرش است که فروش انواع فرش کاشان را با قیمت ارزان و درب کارخانه‌دار است. می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی انواع محصولات از جمله فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ شانه و انواع فرش ارزان را سفارش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی