10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند مصرف آجیل و دانه‌های روغنی برای سلامتی شان مضر است شما را به خواندن این مطلب دعوت... نوشته 10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند مصرف آجیل و دانه‌های روغنی برای سلامتی شان مضر است شما را به خواندن این مطلب دعوت می‌کنیم تا از مزایا و فایده‌های شگفت‌انگیز ۱۰ بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب باخبر شوید. با ما همراه باشید.

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

۱. بادام زمینی

از جمله خواص بادام زمینی خام این است که برای سلامت قلب مفید است. این به خاطر آن است که بادام زمینی خام حاوی چربی تک اشباع شده است که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی مانند ناراحتی عروق کرونر را کاهش دهد. به علاوه، بادام زمینی خام همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

مطلب مرتبط: خواص بادام : ۴۲ فایده اثبات شده بادام برای سلامتی، پوست و مو

۲. گردو

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق مناسب است. اگر شما از فشار خون بالا رنج می-برید، مصرف چند عدد گردو به صورت منظم می‌تواند فشار خون‌تان را کاهش بدهد. اسیدهای چرب امگا ۳، کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهند و فرآیند تولید کلسترول خوب را در بدن آغاز می‌کند. گردو برای سلامت کلی قلب مفید است.

۳. بادام درختی

کسانی که دوست دارند توده‌ی عضلانی بدن‌شان را افزایش دهند می‌توانند کره‌ی بادام را به عنوان یک منبع سالم پروتئین انتخاب کنند. چربی اشباع نشده موجود در کره‌ی بادام باعث کاهش کلسترول می‌شود و به جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. یک فرد بالغ و سالم باید حداقل ۲۵ درصد از کالری روزانه‌ی خود را از چربی بگیرد و چربی مناسب و مفید برای قلب همراه با پروتئین بهترین ماده برای مصرف است.

۴. پسته

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

بسیاری از مرگ و میر‌ها به علت بیماری‌های مربوط به قلب و حملات قلبی رخ می‌دهند. سکته در هر زمانی می‌تواند رخ بدهد و من مطمئن هستم هیچ کدام از ما برای آن آماده نیستیم. حمله‌ی قلبی می‌تواند در کسری از ثانیه جان‌تان را بگیرد. بنابراین، از قلب‌تان در هر مرحله‌ای از زندگی مراقبت کنید. ورزش و رژیم غذایی مناسب بهترین شیوه‌ها برای محافظت از قلب هستند. کلسترول بد باید در بدن کنترل شود. گفته می‌شود که پسته کلسترول بد را کنترل می‌کند و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. همچنین اعتقاد بر این است که پسته به تقویت اعصاب کمک می‌کند و به این ترتیب باعث می‌شود که در طول زمان قلب هم تقویت شود.

۵. بادام هندی

قلب مهم‌ترین عضو بدن است و یک بی‌دقتی کوچک در رابطه با آن می‌تواند منجر به مرگ فرد شود. مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده‌است، نشان می‌دهد که سکته‌های مغزی و حملات قلبی شایع‌ترین دلیل افزایش نرخ مرگ و میر هستند. عوامل زیادی هستند که سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بادام هندی دارای چربی کمی است و همین باعث می‌شود که خوراکی مناسبی برای قلب باشد. چربی‌های سالم به شکل اسید اولئیک ذخیره می‌شوند که برای قلب مفید است. بادام هندی همچنین کلسترول ندارد.

۶. فندق

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

این مغزهای قهوه‌ای رنگ منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع هستند و کلسترول هم ندارند. چربی‌های غیر اشباع، به ویژه اسید اولئیک، توانایی محدود کردن سطح LDL (کلسترول بد) را دارند در عین حال که سطح HDL (کلسترول خوب) را افزایش می‌دهند. فقط یک فنجان از این مغز ۵۰٪ از سطح منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. منیزیم نقش مهمی در تنظیم میزان کلسیم دارد. گفته می‌شود که بیش از اندازه بالا بودن سطح کلسیم برای سلامت قلب مضر است. منیزیم از قلب شما با ایجاد فضایی برای استراحت و جلوگیری از سخت به تلاش افتادن آن مراقبت می‌کند.

۷. دانه سویا

دانه کامل سویا سرشار از اسید چرب امگا۳ به نام اسید آلفالینولنیک (ALA) است. این به کاهش التهاب و بسیاری از بیماری‌های قلبی‌عروقی دیگر کمک‌می‌کند.

۸. دانه کنجد

روغن کنجد از ضایعه قلبی‌عروقی جلوگیری‌می‌کند و بنابراین برای سلامت قلب مفید است. کنجد دارای ترکیب آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی به‌نام سسامول است که خواص ضد آتروژنیک دارد و بنابراین سلامت قلبی‌عروقی را افزایش‌می‌دهد. کنجد، اسید چرب تک‌غیراشباع- اسید اولئیک- فراوانی دارد که به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن کمک‌می‌کند. این ویژگی از خطر بیماری عروق کرونر و سکته جلوگیری‌می‌کند.

۹. تخم کتان

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

10 بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

تخم کتان باعث می‌شود که از تجمع پلاک در رگ‌های خون جلوگیری شود و به همین دلیل است که آن‌ها را یکی از بهترین مواد خوراکی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی می‌دانند. مقدار زیادی اسید چرب امگا -۳ و اسید آمینه در تخم کتان وجود دارد که به کاهش تشکیل پلاک آترواسکلروزیس کمک می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از تخم کتان همچنین باعث نرمال شدن ضربان قلب و تنظیم فشار خون می‌شود.

مطلب مرتبط: فواید دانه چیا و دانه کتان

۱۰. تخم آفتابگردان

تخمه‌ی آفتابگردان مملو از ویتامین E است که یکی از ۹ آنتی‌اکسیدان مهم برای رسیدن به سلامتی کامل به شمار می‌رود. ویتامین E آنتی اکسیدان فوق‌العاده قدرتمندی است که می‌تواند از بدن ما در برابر فعالیت رادیکال‌های آزاد محافظت کند. رادیکال‌های آزاد هم به غشای سلولی و هم به سلول‌های مغزی آسیب می‌زنند.

رادیکال‌های آزاد همچنین باعث می‌شوند که کلسترول اکسیده شود و در نتیجه به دیواره‌های رگ‌های خونی بچسبد که نهایتا موجب بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. در واقع کسانی که سطح ویتامین E آنها ناکافی است بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی هستند تا کسانی که میزان مصرف ویتامین E شان مناسب است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

منبع: stylecraze

۱۰ بهترین دانه های روغنی و آجیل ها برای حفظ سلامت قلب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید