دسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا


دسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا

در این مطلب آموزش دسر خوشمزه شب یلدا دسر یاقوتی را به شما آموزش می دهیم. دسر یاقوتی یکی از دسرهای خوشمزه و خوشرنگ مخصوص شب یلدا است که کودکان و بزرگسالان شیفته طعم آن می شوند. بیشتر افراد ترکیب ژله و ترکیب آن با انار را می پسندند و این دسر به دلیل رنگ زیبایی که دارد برای شب یلدا هم مناسب است. یکی از زیباترین دسرهایی که می توانید برای فصل پاییز و...

دسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدادسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا

در این مطلب آموزش دسر خوشمزه شب یلدا دسر یاقوتی را به شما آموزش می دهیم. دسر یاقوتی یکی از دسرهای خوشمزه و خوشرنگ مخصوص شب یلدا است که کودکان و بزرگسالان شیفته طعم آن می شوند. بیشتر افراد ترکیب ژله و ترکیب آن با انار را می پسندند و این دسر به دلیل رنگ زیبایی که دارد برای شب یلدا هم مناسب است.

یکی از زیباترین دسرهایی که می توانید برای فصل پاییز و زمستان درست کنید، دسر یاقوتی است. از آنجایی که در این دسر از انار استفاده می شود، تهیه آن برای بعضی از مهمانی ها مانند شب یلدا بسیار هوشمندانه است. دسر یاقوتی شب یلدا، مانند ژله ویترینی انار ظاهری زیبا و طعمی شیرین و ملس دارد و برای دسر پس از شام گزینه ای مناسب است. اگر شما مایل هستید که طرز تهیه دسر یاقوتی شب یلدا و مواد اولیه آن آشنا شوید، با سایت روزانه همراه ما باشید.

مواد لازم برای دسر یاقوتی شب یلدا

دسر یاقوتی بسیار به ژله انار شبیه است و مواد اولیه آنها تقریبا یکی است. مواد لازم برای تهیه این دسر را در زیر معرفی کرده ایم. اگر مقدار این مواد برای دسر شما کم و یا زیاد است می تواند به تناسب تعداد افراد، از این مواد کم و یا زیاد کنید.

مواد لازم
ژله آلوورادو بسته
ژله انار یک بسته
بستنی وانیلی
۲۰۰ گرم
انار دانه شده
دو پیمانه
نکاتی برای مواد لازممنظور از پیمانه، لیوان دسته دار فرانسوی می باشد.اگر مایل هستید می توانید بستنی وانیلی را با خامه جایگزین کنید.

دسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدادسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا

طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا

دسر یاقوتی چند لایه است و به همین دلیل زمان نسبتا زیادی برای آماده شدن نیاز دارد و پیشنهاد می کنیم که از قبل یک بار به صورت آزمایشی ان را درست کنید و یا تجربه کسب کنید تا در روز مهمانی زمان مورد نیاز را داشته باشید و وقت کم نیاورید.

یک بسته ژله آلوئه ورا را در ظرفی مناسب با یک پیمانه اب جوش مخلوط نمایید تا خوب حل شود. سپس بگذارید تا دمای خود را اندکی از دست دهد. در این موقع درون قالب خود نیمی از دانه های انار را بریزید. هر چه مرتب تر و با حوصله بیشتر انار را درون قالب بریزید، دسر زیباتری خواهید داشت.

با استفاده از قاشق، نیمی از ژله آلوئه ورا را خیلی آرام روی دانه های انار بریزید، سپس قالب را به یخچال انتقال دهید تا کمی خودش را بگیرد. سپس قالب را از یخچال قرار دهید و مانند مرحله قبل بقیه دانه های انار بریزید و ژله الوئه ورا را به آن اضافه کنید و دوباره درون یخچال قرار دهید.

ژله انار را در یک پیمانه آب جوش حل کنید و سپس نیمی از بستنی را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خود را بگیرد. ژله انار را خیلی آرام درون قالب بریزید و قالب را دوباره به یخچال منتقل کنید تا سطح آن خود را بگیرد و برای لایه بعدی آماده شود.

در این موقع یک ژله آلوئه ورای دیگر را در آب جوش حل کنید و باقی بستنی را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در موقعی که آخرین لایه ژله کمی خود را بسته بود، ژله آلوئه ورا را به آرامی اضافه کنید و برای چند ساعت درون یخچال نگه دارید تا به صورت کامل خود را ببندد.

دسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدادسر خوشمزه شب یلدا + طرز تهیه دسر یاقوتی مخصوص شب یلدا

نکاتی برای خوشمزه شدن دسر یاقوتی

برای سالم در آوردن دسرتان از قالب، می توانید از آب جوش و از سشوار کمک بگیرید.باید توجه داشته باشید که در موقع اضافه کردن لایه جدید به لایه قبلی زمان زیادی نباید بگذرد و ژله به صورت کامل بسته نشده باشد، در غیر این صورت در هنگام سرو لایه های ژله از هم جدا خواهند شد.ترتیب قرار دادن هر ژله و رنگ ان بستگی به سلیقه شما قابل تغییر می باشد.برای معلق ماندن دانه های انار در ژله می توانید آن را در مراحل بیشتری اضافه نمایید.

در نهایت دسر یاقوتی شما آماده شده است و شما می توانید با استفاده از کمی دانه انار و پاستیل آن را تزیین کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403