طرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاص


طرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاص

در این بخش آموزش پخت قورمه سبزی در زودپز را به شما آموزش می دهیم که نوعی غذای سریع کارمندی است و به آسانی هم تهیه می شود. با استفاده از یک زودپز و در مدت زمانی کم می توانید از طعم و عطر خورش قورمه سبزی در کنار خانواده خود لذت ببرید با روزانه همراه باشید. خورشت قورمه سبزی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و بسیار پرطرفدار است، ولی بسیای از خانم...

طرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاصطرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاص

در این بخش آموزش پخت قورمه سبزی در زودپز را به شما آموزش می دهیم که نوعی غذای سریع کارمندی است و به آسانی هم تهیه می شود. با استفاده از یک زودپز و در مدت زمانی کم می توانید از طعم و عطر خورش قورمه سبزی در کنار خانواده خود لذت ببرید با روزانه همراه باشید.

خورشت قورمه سبزی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و بسیار پرطرفدار است، ولی بسیای از خانم ها این دوره و زمانه، ممکن است وقت کمی برای پخت غذا داشته باشند و یا پخت سریع در زودپز را ترجیح دهند. با داشتن یک زودپز می توانید این غذا را خیلی سریع بپزید. مدت زمان لازم برای پخت این غذا بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت است.

مواد لازم برای پخت قورمه سبزی در زودپز

گوشت گوسفند ۵۰۰ گرمپیاز ۱ عددلوبیا قرمز ۲۰۰ گرمسبزی قورمه ۱ کیلوگرملیمو عمانی ۳ عددنمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازمآبلیمو نصف استکان

طرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاصطرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاص

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی در زودپز

پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن در زودپز سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود. تکه های خرد شده گوشت را که از قبل خرد کرده اید به پیازها اضافه کنید و برای طعم دادن به آنها نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و بگذارید تا رنگ آنها تغییر پیدا کند و مقداری سرخ شوند.

پس از آن نوبت به اضافه کردن سبزی قورمه سبزی است.

3 لیوان آب بریزید و درب زودپز را ببندید. شعله زودپز را روی حرارت کم قرار دهید و 50 دقیقه تا 1 ساعت منتظر بمانید تا خورش به آرامی پخته شود.

وقتی که در زودپز را باز کزدید، لوبیاها را که از قبل پخته اید را به خورشت سبزی اضافه کنید و شعله را باز روشن می کنیم.

در مرحله بعد لیمو عمانی را با چنگال سورا می کنید و در خورشت می ریزید.

نیم ساعت صبر می کنید تا خورش جوش ریز بخورد و کمی قبل از نیم ساعت می توانید آبلیمو را اضافه کنید تا خورشت شما خوشمزه تر شود و سپس خورش قورمه سبزی آماده شده است و می توانید از طعم خوب آن لذت ببرید.

طرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاصطرز تهیه قورمه سبزی در زودپز + روش پخت سریع قرمه سبزی کارمندی با نکاتی خاص

نکاتی برای پخت بهتر قورمه سبزی در زودپز

اگر خوزش شما طعم تلخی پیدا کرد می توانید سیب زمینی را خرد کنید و بگذارید که نیم ساعت در خورشت پخته شود و پس از نیم ساعت آنها را در بیاورید. این کار یکی از روش های گرفتن تلخی قورمه سبزی است.

چنانچه غذای شما شور شد و حس شوری زیادی کردید، می توانید کمی آبلیمو استفاده کنید زیرا آشپزان ماهر معتقد هستند که طعم ترشی می توانید طعم شوری را کمتر کند.

گوشت مورد استفاده در خورشت قورمه سبزی می تواند هم گوشت گوساله باشد و هم گوسفند باشد. ولی گوشت گوسفند گزینه بهتری است زیرا هم چربی بیشتری دارد و هم باعث می شود که خورشت شما لعاب پیدا کند و البته هضم آن هم راحت تر است.

سبزی قورمه سبزی دارای جعفری، تره، گشنیز، اسفناج و کمی شنبلیله است. مقدار شنبلییه مهم است زیرا هم عطر و هم طعم خاص و دلپذیری به غذای شما می دهد و اگر خیلی زیاد استفاده شود می تواند باعث تلخی خورشت شما شود.

گوشت ها را خیلی ریز نکنید زیرا گوشت پس از پخته شدن کوچکتر می شود و ممکن است در خورشت دیگر به چشم نیاید. شما به جز آبلیمو می توانید از چاشنی هایی مانند آبغوره، رب انار، آب نارنج و … هم بنا به ذائقه ای که دارید استفاده کنید.

برای اینکه ویتامین سبزی قورمه سبزی کم نشود، بهتر است که سبزی ها را خیلی خرد نکنید و مقدار حرارت غذا را هم کم کنید.

امیدواریم که خورشت قورمه سبزی خوشمزه ای درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!