طرز تهیه دلمه کلم برگ؛ خوشمزه ترین دلمه کلم برگ با فنون خاص


انواع و اقسام دلمه های خوشمزه هستند که می توان درست نمود. از دلمه بادمجان گرفته تا سیب زمینی و … و حالا دلمه کلم برگ که یکی از پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است را به شما می خواهیم آموزش دهیم. البته دلمه کلم برگ را می توان به عنوان وعده غذای اصلی هم استفاده نمود که خیلی هم طرفدار دارد. کمتر کسی است که دلمه دوست نداشته باشد. دلمه کلم برگ مواد...

انواع و اقسام دلمه های خوشمزه هستند که می توان درست نمود. از دلمه بادمجان گرفته تا سیب زمینی و … و حالا دلمه کلم برگ که یکی از پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است را به شما می خواهیم آموزش دهیم. البته دلمه کلم برگ را می توان به عنوان وعده غذای اصلی هم استفاده نمود که خیلی هم طرفدار دارد. کمتر کسی است که دلمه دوست نداشته باشد.

طرز تهیه دلمه کلم برگ؛ خوشمزه ترین دلمه کلم برگ با فنون خاصطرز تهیه دلمه کلم برگ؛ خوشمزه ترین دلمه کلم برگ با فنون خاص

دلمه کلم برگ

مواد موردنیاز:

کلم برگ (2 عدد)برنج ریزدانه (1 پیمانه)پیاز (1 عدد)گوشت چرخ کرده گوساله (250 گرم)لپه (نصف پیمانه)سرکه (1 پیمانه)آب (به مقدار لازم)شکر (5 قاشق غذاخوری)سبزی دلمه خرد شده (پیازچه، مرزه، نعنا، جعفری، گشنیز، شوید، ترخون و تره) (1 کیلو)رب انار (به مقدار لازم)نمک و زردچوبه (به مقدار لازم)

طرز تهیه دلمه کلم برگ:

همانگونه که از نامش پیداست باید با کلم درست شود. کلم دارای خواص زیادی است که از آن بی خبرید. البته به جای کلم برگ می توانید از کلم پیچ نیز استفاده کنید.

شما برای آماده کردن کلم ها برای دلمه دو راه پیش رو دارید.

روش اول کلم ها را درون آب و نمک قرار دهید تا آب پز شود.

روش دوم کلم ها را درون سرکه قرار دهید تا نرم شود و سپس آبکشی کنید.

هر کدام از این دو روش را که بسته به ذائقه خودتان دارد انجام دادید باید کلم ها را فریز کنید و سپس از فریزر درآورده و اجازه دهید تا با دمای محیط آب شود. البته اگر هم برای آماده کردن آن عجله دارید نیاز به فریزر کردنش نیست.

لپه ها را از قبل بخیسانید سپس با مقداری آب روی حرارت گاز قرار دهید تا بپزد اما نباید له شوند.

برنج ریز را (اگر معطر باشد بهتر است) از قبل در مقدار مناسبی آب ولرم بخیسانید.

وقت آماده سازی موادتان رسیده است. پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کرده و همچنین نمک و زردچوبه را نیز افزوده و به اندازه ای تفت دهید که رنگ گوشت تغییر کند.

کمی صبر کنید تا آب گوشتتان گرفته شود. سپس برنجی را که از قبل خیسانده بودید، لپه ای که پخته شده را بدون آب به موادتان اضافه کنید. سپس سبزی دلمه را به آن افزوده و به خوبی مخلوط کنید.

وقتی مواد کمی تفت داده شدند رب گوجه فرنگی را به موادتان اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن یک استکان آب جوش را روی مواد بریزید و باز مخلوط کنید سپس صبر کنید تا مواد پخته شوند.

زمانی که موادتان آماده شد زیر حرارت گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا خنک شوند.

در اینجا نیاز به یک بشقاب لعاب دار دارید که به صورت برعکس کف قابلمه موردنظرتان قرار دهید.

نکته اول:

(چرا می گوییم بشقاب لعاب دار؟ دو علت دارد: 1- دلمه ها به کف ظرف نمی چسبند 2- دلمه های ته قابلمه به خاطر اضافه کردن چاشنی سرکه، شیره خیلی نرم نمی شود.

وقت آماده کردن دلمه ها رسید. یک عدد از برگ کلم را بردارید و داخل بشقاب یا سینی قرار دهید.)

نکته دوم:

(قسمت داخلی برگ باید رو به خودتان و قسمت بیرونی برگ رو به سینی باشد.)

یک قاشق از موادتان را روی برگ بریزید و به آرامی دلمه ها را ببندید. مابقی برگ کلم ها را نیز به همین شکل تا به آخر اضافه کنید.

زمانی که همه را آماده نمودید یکی یکی در کف قابلمه قرار دهید، مواظب باشید که مواد درونی آن به بیرون نریزند. سپس مقداری آب (تا اندازه ای که آب همسطح دلمه ها شود) روی دلمه ها بریزید و حرارت گاز را روی متوسط بگذارید.

درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا به خوبی پخته و نرم شوند.

نکته سوم:

(شما برای خوشرنگ تر شدن دلمه ها می توانید در انتهای پختن آنها یک تکه کره درون قابلمه بیندازید.)

وقتش رسیده چاشنی را آماده کنید. سرکه ـ شیره را با هم به خوبی مخلوط کنید و زمانی که شکر به خوبی در سرکه حل شد می توانید آن را داخل قابلمه بریزید. البته بسته به ذائقه خودتان می توانید کمی نمک و رب انار هم به سرکه اضافه کنید و سپس درون قابلمه بریزید. کمی که قُل خورد دلمه ها را از روی حرارت بردارید.

دلمه برگ کلم شما آماده سرو کردن است در ظرف موردنظرتان بچینید و میل نمایید. “نوش جانتان”

موارد بیشتر:

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

طرز تهیه دلمه کدو

طرز تهیه دلمه مرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سالاد و پیش‌غذا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها