طرز تهیه شنیسل مرغ غذای خوشمزه و رستورانی در منزل


طرز تهیه شنیسل مرغ غذای خوشمزه و رستورانی در منزل

شنیسل مرغ غذایی بسیار خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که می توانید مانند رستوران آن را بسیار خوشمزه درست کنید. روش پخت این غذای خوشمزه شباهت زیادیبه مرغ سوخاری دارد و در تهیه آن باید گوشت مرغ را مانند استیک مرغ به صورت ورقه های نازک شکل دهید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی روزانه قرار دارد می توانید برای 4 نفر شنیسل مرغ درست کنید. اگر می...

طرز تهیه شنیسل مرغ غذای خوشمزه و رستورانی در منزلطرز تهیه شنیسل مرغ غذای خوشمزه و رستورانی در منزل

شنیسل مرغ غذایی بسیار خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که می توانید مانند رستوران آن را بسیار خوشمزه درست کنید. روش پخت این غذای خوشمزه شباهت زیادیبه مرغ سوخاری دارد و در تهیه آن باید گوشت مرغ را مانند استیک مرغ به صورت ورقه های نازک شکل دهید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی روزانه قرار دارد می توانید برای 4 نفر شنیسل مرغ درست کنید. اگر می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شنیسل مرغ تهیه کنید فقط کافی است که مقدار مواد را متناسب با تعداد افراد ضرب یا تقسیم کنید. در این بخش آشپزی روزانه همراه ما باشید.

مواد لازم شنیسل مرغ

سیر 2 حبهتخم مرغ 2 عددسینه مرغ 2 عددآرد سفید 1 لیوانآرد سوخاری 1 لیوانکنجد به میزانلازمروغن مایع به اندازهلازمپاپریکا نصف قاشق مرباخوریپودر زنجبیل یک چهارم قاشق مرباخورینمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه شنیسل مرغ غذای خوشمزه و رستورانی در منزلطرز تهیه شنیسل مرغ غذای خوشمزه و رستورانی در منزل

طرز تهیه

در ابتدا گوشت سینه های مرغ را با چاقویی تیز از استخوان جدا می کنیم و بر روی تخته اشپزخاه قرار می دهیم و به صورت افقی روی سینه ها را برش می زنیم، البته در موقع برش زدنباید دقت کنید که بالای سینه خیلی حجم بیشتری نسبت به پایین آن دارد پس باید در موقع برش توجه کنیم که برش ضخامت ابتدا و انتهای آن یکسان باشد.

نه باید خیلی نازک برش بخورد که بافت سینه از هم بپاشد و نه آنقدر باید ضخیم باشد که خوب پخته نشود. پس 1 تا 2 سانت برای طول ضخامت سینه ها کافی است.

سپس پوست سیرها را می گیریم و ابکش می کنیم و ریز می کنیم و در کاسه ای تخم مرغ ها را می شکنیم و سیر رنده شده را درون تخم مرغ می ریزیم و با همزن دستی کمی هم میزنیم و و پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زنجبیل را بر روی تخم مرغ می ریزیم و هم می زنیم تا ادویه ها به خورد تخم مرغ بروند.

سپس آرد سوخاری را در سینی می ریزیم و در سینی پخش می کنیم و بعد سینه های برش زده را جداگانه ابتدا در تخم مرغ که با ادیوه های طعم دار نموده ایم قرار می دهیم تا خوب آغشته به تخم مرغ شود و بعد در پودر سوخاری قرار می دهیم تا تمام سینه با ارد آمیخته شود.

وقتی هر دو طرف سینه را به آرد سوخاری آغشته کردیم و در سینی خشک قرار می دهیم و همگی سینه ها را به همین شکل آماده می کنیم

مقداری روغن در تابه می ریزیم و بر روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود و سپس یک عدد از شنسل ها را ابتدا در تابه قرار می دهیم تا کمی خودش را بگیرد و سپس شنسل بعدی را در تابه قرار مدهیم و صبر می کنیم تا اطمینان پیدا کنیم که شنسیل پخته شده است.

وقتی که یک طرف شنیسل پخت آن را بر میگردانیم تا طرف دیگر هم خوب پخته شود مقداری سرخ شود. برای اینکه بدانیم که شنیسل پخته شده است یا خیر یک عدد خلال دندان یا سیخ کبابی را درون شنیسل فرو می کنیم و تا 3 می شماریم سپس چوب را خارج می کنیم و روی دست نوک چوب را قرار می دهیم اگر چوب را زمانی که روی دست قرار دادیم داغ بود شنیسل پخته شده است و در غیر اینصورت زمان لازم دارد تا بپزد. شنیسل ها را پس از خته شدن در صافی یا روی دستمال اشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود.

شنیسل ها را در بشقاب قرار می دهیم و برای تزیین در کنار آن کاهو قرار مدهیم و می توانید خیارشور و گوجه فرنگی هم در کنار آن قرار دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع غذاهای خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس