طرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویه


سالاد اولویه با آنکه نام سالاد روی آن است اما یک وعده غذایی کامل محسوب می شود و بسیار هم مقوی است. درواقع یک غذای پرطرفدار روسی محسوب می شود. جالب است بدانید که سالاد اولویه به عنوان غذای اصلی شب سال نو در کشور روسیه به حساب می آید. یکی از مزایای سالاد اولویه مقوی بودن آن است. سرشار از ویتامین و پروتئین است. اما اگر رژیم غذایی دارید حتماً از سس...

سالاد اولویه با آنکه نام سالاد روی آن است اما یک وعده غذایی کامل محسوب می شود و بسیار هم مقوی است. درواقع یک غذای پرطرفدار روسی محسوب می شود. جالب است بدانید که سالاد اولویه به عنوان غذای اصلی شب سال نو در کشور روسیه به حساب می آید.

یکی از مزایای سالاد اولویه مقوی بودن آن است. سرشار از ویتامین و پروتئین است. اما اگر رژیم غذایی دارید حتماً از سس مایونز کم چرب و اشباع شده استفاده کنید. و بهتر است که سس مایونز کمتری استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد اولویه برای 4 نفر

طرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویهطرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویه

مواد موردنیاز:

سینه مرغ (1 عدد)سیب زمینی (3 عدد)خیارشور (6 عدد) به دلخواه خود می توانید خیارشور نمکی یا سرکه ای استفاده کنیدتخم مرغ (2 عدد)پیاز متوسط (1 عدد)نخودفرنگی (2 قاشق غذاخوری)لیمو ترش (1 عدد)فلفل سیاه و نمک (به مقدار لازم)سس مایونز (به میزان لازم)

طرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویهطرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویه

طرز تهیه:

ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه گذاشته و مقداری آب روی آن می ریزد سپس اجازه می دهید آب پز شود. برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

در مرحله بعد سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها پختند آنها را پوست می گیریم و کنار می گذاریم. در این قسمت باید مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنیم.

مرغ خرد شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سیب زمینی و تخم مرغ را نیز روی مرغ رنده می کنیم و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد می ریزیم. خیارشور را به صورت جداگانه رنده می کنیم تا آبش باعث شل شدن سالاد الویه نشود.

اگر نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخودفرنگی را قبل از ریختن در سالاد آبپز کنید. پس از اضافه کردن نخود فرنگی به مقدار دلخواه سس مایونز روی سالاد می ریزیم و خوب مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد سالاد به خوبی یکدست شدند مواد را در ظرف مخصوص سالاد می ریزیم و روی سالاد را با خیارشور ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین می کنیم. سپس سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود سپس سرو می کنیم.

نکته: در تهیه سالاد الویه مانند سالاد ماکارونی شما آزادی عمل زیادی دارید. مثلا در صورت تمایل می توانید گوشت مرغ را حذف کنید و از کالباس مرغ یا هر کالباس دیگری استفاده نمایید. ضمن اینکه می توانید مواد دیگری مانند ذرت یا هویج هم به سالاد خود اضافه کنید.

نکاتی که در تهیه سالاد اولویه باید در نظر بگیرید:

طرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویهطرز تهیه سالاد اولویه؛ راز تهیه سالاد اولویه مجلسی خوشمزه، نکات مهم در تهیه سالاد اولویه

از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج نپخته یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.همراه این غذا فقط نان آن هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر است سبوس‌دار باشند.چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه است. آب‌لیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه کرد که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می‌کنند اما این کار را توصیه نمی‌کنم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی‌کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.بهتر است خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه آن‌ها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.اگر چاق هستید پیشنهاد می کنیم از میزان سس مصرفیتان کم و به جای آن سالاد را با ماست مزه دار کنید. این غذا را به دلیل اینکه به اندازه کافی کالری دارد، فقط با کمی برگ تازه کاهو و گوجه فرنگی خرد شده بخورید نه با نان.اگر یبوست دارید بهتر است همراه این غذا فیبر بیشتری دریافت کنید به همین دلیل سالاد را با برگ‌های تازه کاهو، ‌ فلفل دلمه‌ای و حتی سبزی خوردن بخورید و در صورت تمایل به خوردن نان، بهتر است نانتان از نوع سبوس‌دار باشد. به جای سس مایونز در این غذا کمی روغن زیتون بریزید.اگر فشارخون دارید از آنجایی که این غذا با سیب‌زمینی تهیه می‌شود و سیب زمینی منبع پتاسیم است، برای شما مناسب است. البته با کمی تغییر می‌توان آن را مناسب تر کرد به این ترتیب که حداقل خیار شور را افزود و به جای آن کمی پیازچه خردشده اضافه کرد و سس مایونز را حذف و به سالاد ماست زد.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه سالاد پاستا، طرز تهیه دلمه مرغ، طرز تهیه ته چین مرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع غذاهای خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل