6 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا هستند


6 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا هستند

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 6 شهرستان از 11 شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) شیوع کرونا هستند.

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی جدید که توسط وزارت بهداشت انجام شده، وضعیت خطر شهرستان‌های مختلف ما تغییر کرده و متاسفانه هیچ شهر کم خطر یا به رنگ سفید در استان نداریم.

وی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های بشرویه، درمیان و قاینات وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هم وضعیت خطر متوسط (زرد) را پیدا کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: اکنون ۲۰۷ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر بیمارانی بوده‌اند که تست کرونا آنها مثبت شده است و نسبت به گزارش قبلی که روز پنجشنبه هفته گذشته دادم، افزایش را ملاحظه می‌کنید.

وی گفت: از این تعداد ۱۵ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و نسبت به گزارش قبلی فوتی‌های کرونا در استان نیز افزایش پیدا کرده است.

تشدید بیماری در استان/ ماسک زدن از فردا الزامی است

دهقانی تصریح کرد: شرایط کلی استان رو به تشدید بیماری است؛ هم آمار بیماران تنفسی روزانه در بیمارستان‌ها در حال افزایش است و هم وضعیت رنگ‌بندی شهرها نشانگر این است که نسبت به هفته گذشته شرایط تشدید شده است.

وی افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌هایی که از امروز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده، استفاده از ماسک در همه تجمعات الزامی است و در ادارات باید کارمندان و مراجعه کنندگان حتما از ماسک استفاده کنند وگرنه اجازه حضور در اداره را ندارند.

وی گفت: امیدواریم مردم مانند گذشته شرایط را درک کنند و همراهی و مساعدت داشته باشند تا خودشان آسیب کمتری ببینند و بیمارستان‌های ما هم توان و تحمل پذیرش و درمان بیمارانی که نیاز به بستری دارند را کماکان داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت: روزانه ۱۶۰ هزار نفر در دنیا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند که این آمار ۶۰ درصد کل مبتلایان در یک ماه اخیر است. این نشان می‌دهد که ابتلا به این بیماری روند افزایشی در کل دنیا دارد. نقش مردم در محدود کردن و مهار این بیماری، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و به خصوص استفاده از ماسک برای همه مردم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد