پیش‌بینی خرید 50 هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری


پیش‌بینی خرید 50 هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق پیش‌بینی سازمان جهادکشاورزی باید در سال‌جاری حدود 50 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش ایسنا، گندم یکی از محصولات استراتژیک در کشور است و در سال‌های اخیر وزارت جهادکشاورزی برنامه‌های متعددی برای افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات این محصول داشته است، و هرساله گندم تولیدی کشاورزان به صورت تضمینی از آن‌ها خریداری می‌شود.

سال گذشته پایین بودن قیمت تضمینی گندم موجب شد وزارت جهادکشارزی نتواند گندم مورد نیاز کشور را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کند و دلالان، گندم تولیدی کشاورزان را به صورت نقدی و با قیمت بالاتر از قیمت مصوب دولتی خریداری می‌کردند و کشاورزان نیز راغب بودند محصول خود را به دلالان بفروشند.

این مسئله موجب افزایش قیمت و کمبود این محصول در کشور شد، خبرنگار ایسنا نحوه برنامه‌ریزی برای خرید گندم تولیدی کشاورزان چهارمحال و بختیاری را از مسئول تعاون روستایی استان جویا شد.

افشین حیدری در گفت و گو با ایسنا، از آغاز خرید تضمینی گندم در شهرستان لردگان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان لردگان، خانمیرزا و آلونی خریداری شده است.

مدیرعامل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق پیش‌بینی سازمان جهادکشاورزی باید در سال‌جاری حدود ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود، اما به‌نظر می‌رسد خرید گندم کمتر از مقدار پیش‌بینی شده باشد.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم در کشور حدود ۱۷۰۰ تومان بود، عنوان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم تا ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد