کمک 210 میلیارد ریالی مردم نیکوکار خراسان شمالی به نیازمندان


کمک 210 میلیارد ریالی مردم نیکوکار خراسان شمالی به نیازمندان

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از جمع آوری بیش از 210 میلیارد ریال کمک های مردم نیکوکار و خیر این استان با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم امکان مراجعه به خیرین در سه‌ماهه نخست امسال خبر داد.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده به علت بیماری کرونا، افزود: کمک های مردم نیکوکار این استان از رشد ۲۰ درصدی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از این کمک ها در ماه مبارک رمضان انجام گرفته خاطرنشان کرد: از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در بخش صدقات و ۴۲ میلیارد ریال از طریق طرح اکرام به صورت نقد و کالا به‌ایتام تحت حمایت این نهاد کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۳۶ میلیارد ریال زکات فطریه و زکات مال نیز به نیازمندان استان پرداخت شده است.

وی در خصوص کمک‌های مردمی در قالب سرفصل‌های مبتنی بر نیاز نیز گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب این طرح به‌صورت کالای غیر نقدی و از سوی نیکوکاران پرداخت‌شده است .

وی همچنین میزان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری را نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این کمک‌ها در بخش‌های صدقات، ایتام، زکات و مبتنی بر نیاز جمع‌آوری و توزیع‌شده است.

الهی راد از مردم نیکوکار استان خواست تا با اطمینان نسبت به هزینه به‌موقع و مناسب خیرات و کمک‌های خود از طریق این نهاد حمایتی اقدام کنند.

بیش از ۵۵ هزار خانوار در قالب بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق