اجرای 86 طرح عمران روستایی در سردشت


اجرای 86 طرح عمران روستایی در سردشت

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: درحال حاضر 86 طرح عمران روستایی در این شهرستان اجرا می‌شود که 60 طرح را در بخش مرکزی و 26 طرح را در بخش وزینه در بر می‌گیرد.

اقصی نخشی‌پور روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اظهار داشت: این تعداد طرح عمرانی با ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارهای دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری هم‌اکنون در حال اجراست.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط دولت در سطح روستاهای این شهرستان بیان کرد: طی سال گذشته نیز ۱۰۶ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۱۶ میلیارد ریال در بخش مرکزی و ۱۶ طرح با اعتبار بیش از ۳۲ میلیارد ریال در بخش وزینه در مجموع با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال از جمله احداث دیوار حایل، پل، مدرسه، بوستان، دفع فاضلاب، آب و برق‌رسانی، سنگ فرش، آسفالت و بهسازی معابر در سطح روستاها اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار سردشت با بیان نقش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در آبادانی مناطق شهری و روستایی بیان کرد: این ارگان‌ها مهمترین نهاد شکل‌گیری مدیریت شهری و روستایی است که با ساختار خدماتی و اجرایی خود و به عنوان بازوان اجرایی شوراهای اسلامی فرصت مغتنمی را برای توسعه، آبادانی، ارتقای سرمایه اجتماعی و امیدبخشی در جامعه فراهم کرده‌اند.

نخشی‌پور افزود: بهبود فرآیندهای مدیریت اداره امور شهر و روستا جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم و مشارکت، همدلی و تقویت نهادهای مدنی نیز یکی از عوامل موثر و رمز موفقیت برنامه‌های توسعه محور است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این خصوص نقش موثر و اساسی ایفا می‌کند.

کامل رسولی شهردار سردشت نیز در این مراسم گفت: متاسفانه تخصیص نیافتن به‌موقع اعتبار استانی باعث کندی سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شده که انتظار می‌رود تخصیص سهم شهرداری‌ها از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان جبران شود.

در پایان مراسم از شهردار شهرهای سردشت، ربط، نلاس، میرآباد و بعضی از دهیاری‌های نمونه بخش وزینه و مرکزی این شهرستان قدردانی شد.

شهرستان مرزی سردشت دارای ۲۷۱ روستاست که از این تعداد ۱۷۱ روستا با ۲۵ هزار نفر در بخش مرکزی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟