فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت در خراسان رضوی افزایش یافت


فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و جامعتر به افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا و یا بیماران کووید 19 مدت زمان فعالیت مراکز ویژه خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 13 شهرستان زیرپوشش آن به مدت دو ساعت در روز افزایش یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمد درخشان گزارش داد: پیش از این، زمان فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت ویژه ارائه دهنده خدمات به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا همه روزه از ساعت هشت تا ۱۸ بود اما با توجه به افزایش شمار بیماران علاوه بر افزایش مدت زمان خدمات رسانی، در هر مرکز دو پزشک نیز مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به طور ویژه به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-۱۹ خدمات ارائه می دهند و از این تعداد ۱۸ مرکز در شهرستان‌ها فعال است و سایر مراکز در شهر مشهد به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مراکز خدمات، ویزیت پزشک، انجام آزمایش و دریافت داروی کلروکین به بیماران و یا افراد مشکوک به کووید-۱۹ ارائه می شود و آزمایش‌های جمع‌آوری شده به آزمایشگاههای سلولی مولکولی ارسال می شود و پس از دریافت نتیجه، بیماران زیر پوشش خدمات مراقبتی قرار می‌گیرند.

درخشان با بیان این که در حال حاضر روزانه حدود ۶۰۰ آزمایش از مراجعان دریافت می‌شود که نتیجه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از این تعداد مثبت است افزود: بیماران در صورت نیاز به مراکز سطح دو و سه برای دریافت خدمات تصویربرداری و یا بستری ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر افراد می‌توانند به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت برای بررسی وضعیت سلامتی خود مراجعه کنند و در صورت نیاز به آزمایش کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه ارجاع داده می‌شوند.

او رعایت اصول خود مراقبتی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کرونا عنوان کرد.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!