تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز


تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کرج - ایرنا - روزنامه های پیام آشنا، پیام سپیدار، سپهر ایرانیان و دنیای هوادار که دفتر مرکزی آنها در البرز واقع شده و خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا) و کار ایران (ایلنا) در این استان مهمترین مطالب روز ‌دوشنبه 16 تیر ماه خود را به موضوع‌های اجتماعی و اقتصادی اختصاص دادند.

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره ۱۶۴۲ خود را به اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اختصاص داد و نوشت: البرز با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه است.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز


پرسپولیسی‌ها دوباره تست کرونا می‌دهند، افزایش مداوم قیمت خودرو در بازار بی‌مشتری، قیمت مرغ دربازار کاهشی شد، تور آشناسازی در البرز در دست اجرا و فاز نخست گازرسانی به آسارا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

در سرمقاله این روزنامه با عنوان «چالش‌های تحقق امنیت سایبری در دوران کرونا» به موضوع مدیریت موثر خطرات امنیت سایبری پرداخته شده است.

همچنین روزنامه پیام سپیدار در مهمترین تیتر شماره ۱۴۵۶ خود نوشت: در صورت عدم همکاری و مشارکت مردم؛ البرز به سونامی کرونا تبدیل می‌شود.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

آغاز نهظت گازرسانی به روستاهای البرز، مالکان سه نهاد در حادثه کلینیک سینا مسوول هستند، کاستی‌ةا منصفانه منتشر شود دنبال تخریب افراد نباشید، ابتکار کشاورز ساوجبلاغی برای افزایش تولید خیار، آیین ‌نامه تعیین صلاحیت صنفی مناطق کرج تدوین شد از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه سپهر ایرانیان نیز مهمترین تیتر شماره ۸۰۱ خود نوشت: افزایش مداوم قیمت خودرو در بازرا بی‌مشتری.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

اقتصاد بدون نفت در کشور پی‌ریزی شده است، ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بدون ماسک، متقاضیان شاهد و ایثارگر، منتظر دریافت هدیه ازدواج نباشند، مجلس و دولت برای بازار مسکن نسخه پیچیدند و قطعی آب و جیره‌بندی در دستور کار نیست از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار صفحه نخست شماره ۵۱۶ خود را به تصیر رئیس پلیس راهور استان البرز اختصاص داد و نوشت: سرهنگ «غلامعلی شرق»؛ والا و کم‌نظیر در تیزبینی و مدیریت.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کابوس اشتباهی، «لیگ کشتی، شاید وقتی دیگر»، تحقیقات بازار چه نقشی در موفقیت کسب و کارها دارد؟ و فرزندان شهدا و ایثارگران مانند پدران خود بی‌آدعا هستند از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

خبرگزاری ایسنا در مطلبی با عنوان «تخت‌های ICU در البرز پر شده است» به نقل از رئیس دانشگاه علوم پژشکی البرز نوشت: بدون شک اگر مردم مثل موج اول همکاری خوبی با مجموعه بهداشت و درمان داشته باشند، از موج دوم هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

حسین کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم ویروس کرونا در مقایسه با موج اول شیب تندتری دارد، اظهار کرد: آغاز موج دوم شیوع کرونا در البرز باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پر شدن تخت‌های «آی سی یو» استان شده است.

وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان با توجه به افزایش مراجعات مردم و خدمات رسانی به بیماران فشار سنگینی را به دوش دارند و واقعا خسته شده‌اند به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود بی دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند تا کادر بهداشت و درمان بتوانند به کسانی که نیاز واقعی دارند خدمات ارائه دهند.

وی افزود: هر چند برخی از شهرستان‌های البرز در وضعیت قرمز قرار دارند ولی مجموع استان هنوز در وضعیت زرد است و شرایط بحرانی ندارد.

این مسئول اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ وجه در تجمعات و مراسم‌هایی که دعوت می‌شوند شرکت نکنند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

کریم تاکید کرد: هنوز ممنوعیت خاصی برای اصناف، واحدهای اقتصادی فعال و ... در کرج صادر نشده بنابراین از مردم درخواست می‌شود با رعایت فاصله اجتماعی، اصل شستشوی ۲۰-۲۰ دست‌ها و استفاده از ماسک اجازه ندهند ممنوعیت‌ها به کرج بازگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: بدون شک اگر مردم مثل موج اول همکاری خوبی با مجموعه بهداشت و درمان داشته باشند، از موج دوم هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

خبرگزاری ایلنا نیز در مطلبی با عنوان «تمامی اجرای برنامه‌های فرهنگی استان باید با مجوز شورای فرهنگ عمومی باشد» به نقل از نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نوشت: هنرمند اگر از جامعه فاصله داشته باشد هنرمند نیست؛ هنرمند باید در متن جامعه حضور داشته و جامعه را رصد کند و بشناسد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بازدید سرزده از خانه هنرمندان البرز بابیان اینکه قابلیت‌های استان در عرصه هنر بسیار زیاد است، بیان داشت: افراد فرهیخته و شاخص بسیاری در زمینه‌های مختلف هنری در استان البرز وجود دارند.

وی با تأکید بر اینکه خانه هنرمندان باید به‌عنوان مرکز ساماندهی و فرماندهی امور هنری در استان عمل کند، افزود: خانه هنرمندان می‌تواند در ارائه برآیند هنری استان به جامعه نقش همگرایی را ایفا و عملکرد مؤثری داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر سازمان‌دهی و فعال‌سازی انجمن‌های هنری موجود در استان، افزود: برای انجمن‌های هنری برنامه و دستور کار داشته باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی از موضوع‌یابی هنری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین امور در کارهای هنری نام برد و خاطرنشان ساخت: هنرمند نمی‌تواند از جامعه جدا باشد لذا باید متناسب با موضوعات روز جامعه به خلق اثر بپردازد.

وی در ادامه افزود: مجموعه هنری استان باید مشکلات و موضوعات اجتماعی را هنرمندانه مدیریت کند به‌نحوی‌که دشمنان نتواند از آن بهره ببرند ولی مسئولیان بتوانند با استفاده از آن خدمتی کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بیانیه «گام دوم» یک چشم‌انداز و دستورالعمل چهل‌ساله است که کار و خوراک چهل سال آینده را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به گستره جامعه هنرمندان، افزود: جامعه هنرمندان با حوزه عظیم و رشته‌های مختلفی که دارند باید وظیفه و نقش خود را در «گام دوم» شناسایی و مطابق با آن عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با اشاره به یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، خاطرنشان ساخت: تمام برنامه‌های فرهنگی استان باید مجوز اجرای خود را از شورای فرهنگ عمومی اخذ کنند اما متأسفانه درواقع به نحو دیگری عمل می‌شود.

در انتهای این بازدید عادل جلیلی مدیرعامل خانه هنرمندان البرز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های هنری استان پرداخت.

از مجموع ۲۱۹ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا